در شرکت کیان سازه بنوار پتروپالایش کنگان چه می گذرد؟!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت کیان سازه بنوار در کارگاه پتروپالایش کنگان به سرپرستی فرهاد کیانپور نسبت به اجرای حقوق قانونی کارگران سرپیچی می نماید.

ِلیست بیمه ها برابر با سمت شغلی رد نکرده بصورت کارگر ساده به تامین اجتماعی می دهد، دستمزدها بسیار پایین می باشند و نابسامانی رفاهی در کمپ میانلو بیداد می کند.

با اینکه آمار کارگران نزدیک به ۷۵۰ نفر می باشند؛ ولی سرویس های بهداشتی و حمام ها برای این تعداد فقط ۴۰ عدد می باشد.

به همین دلیل صف دستشویی و حمام ها همیشه شلوغی می باشد و بسیار پیش آمده است که کارگران به دلیل شلوغی با همدیگر زد و خورد داشته اند. شام کارگران عدسی، فلافل، سوسیس و کالباس است.

این شرکت در سال گذشته دستمزدهای حقوقی را دو بار پرداخت می نمود و در بار دوم دو سه میلیون تومان پولی را که می خواست پرداخت نماید از کارگران رسید می گرفت و از آنان در هر ماه امضا می گرفت که اینجانب فلانی همه حقوق و مزایای قانونی خودم را دریافت نموده ام.

به گزارش رسیده از کارگران ،این شرکت هنوز برای افزایش ۳۵ درصدی دستمزد که دولت دستور انجام آن را داده است هنوز سخنی نگفته و می گویند بایستی ببینیم عرف منطقه ِ مزد چه می شود تا ما هم همان را به انجام برسانیم. اما برای فیترها و بعضی رشته های کاری ۱۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته اند.

تاکنون بیشتر شرکت های پیمانکاری زیر بار ۳۵ درصد افزایش دستمزد نرفته اند.

تاکنون بسیاری از کارگران برای افزایش ۳۵ درصدی دستمزد دست به اعتصاب و اعتراض زده اند و بایستی ببینیم کارفرمایان در برابر قانون تصویب شده دولت چه می کنند.؟

سندیکای کارگری از همه کارگران می خواهد زیر بار افزایش کمتر از ۳۵ درصد قانونی طبق گفته کمپین نروند.