اول ماه مه، روز همبستگی جهانی زحمتکشان شادباش!

در حالی به پیشواز جشن اول ماه مه می رویم که سرمایه داری نئولیبرال در همه جهان دست به تعرضی سخت برای نابودی دستاوردهای زحمتکشان زده است. در میهن بلازده ما این سرمایه داری نئولیبرال با وحشیانه ترین شکل نه تنها دست به قانون گریزی زده است بلکه با دروغ پردازی های هر روزه تلاش دارد خود را عین قانون بقبولاند. تورم افسار گسیخته، گرانی های روز افزون، بیکاری گسترده زحمتکشان، تصویب حداقل دستمزد ٤ برابر زیر خط فقر، مستمری های حقیرانه، سرکوب کنشگران سندیکایی، فعالین مدنی و جنگ با زنان کشور به همراه اعدام های بیخردانه جوانان بخشی از فرار رو به جلوی سیاست گذاران ضد کارگری نئولیبرال کشورمان برای بحران پیش آورده در کشورمان است. دولت به جای خدمت به مردم به اهرمی برای ثروتمندتر کردن بخش انگل جامعه شده است. چشم فرو بستن به ماشین فساد و کندن آخرین ریال از جیب مردم با مشاوره های اتاق بازرگانی و سرازیر کردن آن به جیب ثروتمندان راهکارهایی است که دولت در لایحه هفتم برگزیده است.

آنچه به طبقه کارگر مربوط است نبرد با این ماشین ضد انسانی با اعتصابات کارگری است. سیلی سخت زحمتکشان در راه است و این را تجمعات هفتگی سراسری نوید می دهد.

پرچم مبارزاتی طبقه کارگر همچنان آزادی فعالیت های سندیکایی، طبقه بندی مشاغل برای افزایش قدرت خرید، و حذف پیمانکاران از همه عرصه های زندگی است.

زحمتکشان هرگز اجازه مرگ فرزندانش را به دست آقازاده هایی که اندیشه ای جز غارت و نابودی این کشور ندارند را، نخواهد داد.

خواهران و برادران زحمتکش،

تولد روز جهانی کارگر فقط برای بهبود وضعیت طبقه کارگر در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و جنبش ٨ ساعت کار برای زندگی انسانی همچنان راهنمای عمل ما در این نبرد است. فعالیت آزادانه سندیکاهای کارگری، آموزش رایگان، درمان رایگان، امنیت شغلی، آزادی اندیشه، نفی سانسور بخش مهمی از دستمزدهای ماست که از ما دریغ می شود. ما اجازه نخواهیم داد مشتی بی خرد برای زندگی انگل وار خود، ما و خانواده هایمان را به بردگی بگیرد. به همین منظور روز کارگر را به آگاهی بخشی این روز تبدیل کرده در هر کارگاه و کارخانه با برپایی جشن اول ماه مه به ترویج آرمان های جنبش ٨ ساعت کار همت بگماریم. متحد شویم و برای کوفتن سر این اژدهای مردم خوار دست در دست هم نهیم. تفرقه راهکار سرمایه داری است، از آن بپرهیزیم و هر ندا و تصمیمی که منجر به شکسته شدن اتحاد می گردد را طرد کنیم. اتحاد ما مرگ دشمنان ایران زمین را رقم خواهد زد. گرد هم خواهیم آمد و اول ماه مه را همراه با زحمتکشان جهان در سراسر ایران به جشن مرگ سرمایه داری تبدیل خواهیم کرد.

زنده باد جنبش ٨ ساعت کار

پیروزباد نبرد طبقه زحمتکش با مافیای سرمایه داری

گسترده تر باد اندیشه اتحاد

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان صنعت چاپ

بازنشستگان شهاب خودرو

بازنشستگان مستقل قزوین

بازنشستگان مستقل بابل

بازنشستگان مستقل رامهرمز

١٠ اردیبهشت ١٤٠٣