پیمانکاران باید قانون را بپذیرند!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با توجه به اعلام افزایش ٣٥ درصدی دستمزدها توسط وزارت کار برای سال جاری بخشی از پیمانکاران این موضوع را نپذیرفته اند:

جوشکاران پیمانکار ذبیح رحمانی در پتروشیمی رجال با موافقت نکردن پیمانکار برای افزایش قانونی ٣٥ درصدی کارگاه را ترک کردند.

شرکت بدنام کیسون در پتروشیمی دنا نه تنها افزایش ٣٥ درصدی را نپذیرفته بلکه حقوق اسفند کارگرانش را نپرداخته و بیمه مرداد و مهرماه سال قبل کارگرانش را هم به تامین اجتماعی واریز نکرده است و ٢٣/٧ را اعمال می کند. در پایان اسفند هم کارگاه را تعطیل کرده و ١٥٠ کارگرش را به مرخصی اجباری فرستاده است تا بیمه و حقوق کارگران را بیشتر عقب بیاندازد. سرپرست این پروژه ظالمانه مهندس فلکی و معاون شرکت مهندس سلمانی هستند. به همین خاطر کارگران با تماس های مکرر این مهندسین به کارگاه بازنگشتند.

دوستان کارگر باز هم تاکید می کنیم رعایت مقررات کمپین ٢٠/١٠ و به ویژه افزایش ٣٥ درصدی دستمزدها به نفع همه کارگران است و باید اجرایی شود. باز هم تاکید می کنیم برای این دو شرکت کار نکنید تا بدون کارگر بمانند و خودبه خود از پروژه ها بیرون انداخته شوند و یا اینکه مقررات کمپین را بپذیرند که به نفع همه کارگران است.

اتحاد سفره های ما را پر بار خواهد کرد.

کارگر برادر کارگر