خواسته های کارگران ذوب آهن از مدیریت

1-صرفه جویی و کاهش هزینه ها در شرکت ذوب آهن و فولاد نباید شامل امکانات رفاهی ، پادش کارگران، اضافه کار کارگران و کارکنان باشد

2- مدیرعامل جهت اشراف به مشکلات کارگران و همچنین دریافت نظرات کارگران برای بهره وری و کم شدن هزینه ها به کارگاهها آمده و از نزدیک با کارگران صحبت کند.

3- مشکلات زندگی ما را به اضافه کاری وادار می کند، چرا که دستمزدهایمان کفاف خرج زندگیمان را نمی دهد. اگر این مشکلات نبود با این حجم آلوده گی و سختی کار به اضافه کاری فکر نمی کردیم.

4- شرکت برای آنکه از هزینه هایش کم کند از استخدام کارگر جدید خوداری کرده و در نتیجه کارگران شاغل برای رفتن به مرخصی مشکل دارند چرا که نیروی جایگزین وجود ندارد.

5- تعداد زیادی از کارکنان و کارگران که با مدارک کارشناسی و کاردانی در حال حاضر مشغول کار هستند، به دلیل شرایط استخدامی در گروههای پایین شغلی کار می کنند. شایسته است که وضعیت دستمزدهایشان ارتقا پیدا کند.

6- لوازم حفاظت فردی در شرکت بسیار نازل و گاه کم است . آلودگی و شرایط کاری می طلبد که بخش ایمنی وظایف خود را به خوبی انجام داده و از دادن لیست لوازم حفاظتی خوداری نکند به دلیل اینکه وضعیت مالی شرکت خوب نیست. بودن لوازم حفاظتی و استفاده کارگران از آن باعث کاهش حوادث کاری شده و باید در نظر داشت جان کارگران از همه چیز مهمتر است.

7- دولت چرا به ذوب آهن مانند دیگر شرکت ها یارانه پرداخت نمی کند؟ در صورتی که دیگر شرکت های دولتی از این یارانه برخوردارند. این موضوع باعث شده شرکت ذوب آهن دستمزد و سایر مزایای کارگران را کاهش دهد.

8- چرا مدیریت از مدیران قبلی به دلیل سو مدیریت و ورشکسته کردن شرکت شکایت نمی کند؟