گزارش خبرنگار پیام سندیکا از دانشجویان دندان پزشکی

این هفته نیروهای جهادی دانشگاه تهران متشکل از دانشجویان دندان پزشکی برای معالجه دندان های مردم محروم خراسان شمالی و کرمانشاه به این مناطق رفته و بیش از 3000 نفر از مردم محروم منطقه را که فاقد حتا درمانگاه بودند را بصورت ضربتی و رایگان دندان هایشان را درمان کردند.

ما ضمن خسته باشید به این دانشجویان از مسوولین به خصوص وزیر بهداشت می پرسیم چرا بند 12 از اصل سوم قانون اساسی مبنی بر« رفع هر نوع محرومیت در زمینه بهداشت و تعمیم بیمه » و همچنین اصل 29 قانون اساسی که « خدمات بهداشتی  و درمانی  و مراقبت های پزشکی را حقی همگانی و از درآمدهای عمومی باید تامین کند » اجرایی نمی شود.

بیش از 37 سال از انقلابی که قرار بوده بهداشت ، مسکن، آموزش رایگان شده  و فقر از چهره میهن عزیزمان زوده شود، می گذرد.

قرار بود دیگر کسی به دلیل نداشتن پول از بیماری نمیرد ولی کو و چه شد؟ چرا تمامی پزشکان باید در مراکز استان ها متمرکز شوند؟ آیا روستاییان، مردم این کشور نیستند و نباید از پزشک، بیمارستان، بی نیلز باشند؟ این چه سیستمی است که بعد از 37 سال هنوز روستاهایش فاقد پزشک و درمانگاه هستند؟ آیا خصوصی کردن درمان و بهداشت و یا همان پولی شدن نظام درمان باعث نشده است که پزشکان برای درآمد بیشتر در شهرها متمرکز شوند و از رفتن به نزد روستاییان فقیر امتناع کنند؟