گزارش خبرنگار پیام سندیکا ازمشکلات بازنشستگان ذوب آهن اصفهان

بازنشستگان ذوب آهن که به دلیل کار سخت و توان فرسا ، فرسوده و فرتوت شده اند و امروز نیاز به درمان دارند، متاسفانه با صندوقی خالی و وعده های توخالی مسوولین مواجه اند.

با اعلام تبصره 6 ماده 7 برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم ادغام صندوق فولاد در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی موجب نارضایتی بازنشستگان صنعت فولاد را فراهم آورده است و از سالهای گذشته مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. ما به التفاوت 12 درصدی افزایش مستمری‌ها هم در چهارماهه  سال جاری به درستی اعمال نشده است.بیشتر قراردادهای صندوق درمانی این بازنشستگان با مراکز درمانی مختلف لغو شده است و در حال حاضر امکانات درمانی و بهداشتی بازنشستگان فولاد بسیار محدود و بی کیفیت است.

بیماری های صعب الاعلاج تاکنون شماری از این بازنشستگان را به کام مرگ کشانده است. هزینه های درمانی بالا و بی پولی این بازنشستگان که سر پیری قرار بود صندوق درمان ذوب آهن عصای دست شان باشد ، آنها را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است.

در شرایطی که مطالبات معوقه پرداخت نشده بازنشستگان زندگی را بر آنان سخت نموده است، بحث ادغام در تامین اجتماعی بر نگرانی و نارضایتی بازنشستگان دامن زده است. کارگری می گوید: جوانی را پای کوره‌های ذوب و در شغلی بسیار سخت و زیان آور سپری کردیم و بسیار جای تاسف دارد که حالا در سنین پیری، مسئولان قصد دارند امکانات و مزایای شغلی ما را با پیش کشیدن این بحث ادغام سلب کنند.

بازنشستگان ذوب آهن اصفهان خواهان صندوق درمان خود هستند و معترض ادغام شدن در سازمان تامین اجتماعی هستند.