گزارش خبرنگار پیام سندیکا از چرایی حوادث این چنینی در ایران خودرو؟

پنجم بهمن ماه 89 و مصادف با اربعین حسینی را شرکت بصورت سه شیفت کار اعلام می کند. کارگران شیفت شب که در حال ورود به شرکت بودند و در خیابان داخل شرکت در تردد بودند ، یک کامیون کمپرسی بنز که راننده اش به دلیل خواب آلودگی و خالی کردن ترمزاز پشت سر به کارگران که در حال تردد بودند برخورد کرده و چهار نفر را کشته و دست کم دوازده نفر مجروح می شوند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که شرکت روز تعطیل رسمی را برای دستیابی به اهداف سودجویانه ی خود کار اعلام کرده بود، یعنی در صورت تعطیلی شرکت این اتفاق تلخ بوقوع نمی پیوست.

سی ام شهریور سال 95 و همزمان با عید غدیر، شرکت این روز را سه شیفت کار اعلام میکند. شیفت صبح و سرویس حصارک کرج که در حال حرکت به سمت شرکت بود، بر اثر خواب آلودگی راننده، از پشت به مینی بوس برخورد کرده و بعد واژگون می شود .

در این تصادف که در روز عید غدیر و تعطیلی بوقوع می پیوندد 2 نفر از همکاران کشته و دست کم 11 نفر مصدوم می شوند که دو نفر دارای مصدومیت شدید و شکستگی از ناحیه ی کمر و لگن می شوند. این حادثه هم در پی اهداف سودجویانه شرکتصورت می گیرد.

در این دو حادثه 2 رخداد مشترک است: 1- خواب آلودگی 2- روز تعطیل

آیا مدیریت ایران خودرو نباید این موضوع را تحلیل کرده و برایش چاره ای بیندیشد؟ 6 کشته و تعداد بیش از 20 مجروح ، برای چاره اندیشی این حوادث کافی نیست؟ موضوع شیفت و خواب آلودگی در خود شرکت ایران خودرو هم کم کشته از کارگران نگرفته است.

به مدیریت ایران خودرو فرصت داده می شود تا در این مورد گزارشی به کارگران ارایه کند.