اخبار کارگری از شرکت واحد اتوبوسرانی

“به نام دادگر”
1-در ماه های گذشته سرپرستان قسمت اجناس با کیفیت را شناسایی وبرای خرید با مسوول خرید سامانه هماهنگ می کردند وتا حدود زیادی اجناس قابل استفاده و با کیفیت خریداری می شد. اما متاسفانه مدتی است طبق هماهنگی معاونت فنی سامانه یک و ریاست جدید تعمیرگاه، مسئول خرید از دور حذف و شخص امین خود«………» به عنوان رابط معاونت و مسوول خرید  انتخاب شده است. از زمان انتصاب این فرد اجناس بی کیفیت و با قیمت بالا از شرکت گواه با کد 1922، و اسنا خریداری می شود که کیفیت سابق را ندارد. برای مثال: فیلتر هوای کینگ با قیمت حدودا 350 تا360هزار از گواه، و200تا220هزار تومان از اسنا خریداری میشود که قیمت اصلی ای فیلتر بین100تا150هزار می باشد. لازم به ذکر است گواه شرکتی بوده که مدیریت دستور لغو خرید از این شرکت را به علت مناسب نبودن قیمت وعدم کیفیت را صادر کرده بودند . متآسفانه به دستور مدیر منطقه ومعاونت فنی و رئیس تعمیرگاه مجددا از این شرکت های گران فروش خرید آغاز شده است.
ما ضمن تذکر به مسوولین خواستار رسیدگی به این موضوع می باشیم.

2- عکس بالا مربوط به خودروی شخصی است که بوسترها وکلیپرهای تعمیرگاه سامانه یک را برای تعمیر به بیرون از شرکت می برد. با توجه به افشای فاکتورهای بسیار بالای ایشان نسبت به تعمیر اجناس این سامانه و عدم رسیدگی و دقت بازرسی و حراست منطقه، متاسفانه مجددا با همان روال قبل جهت تعمیر  این قطعات از این شخص استفاده میشود.
ما ضمن تذکر به مسوولین خواستار رسیدگی به این موضوع می باشیم
 
3- اجحافاتی که بر کارگران شرکت واحد می شود !
طبق ماده 65 قانون کار مرخصی سالیانه مشاغل سخت وزیان آور5 هفته میباشد که در شرکت واحد لحاظ نگردیده است.
 پرسش از مدیران شرکت واحد این است آیا کار رانندگان شرکت واحد جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست و اگر که هست چرا این قانون در شرکت اجرا نمی شود؟
صندوق ذخیره شهرداری از سال 87 شروع به کسر مبالغی از دستمزد کارگران و کارکنان شرکت واحد کرده است. اما از مهرماه سال90 محاسبه میشود.
پرسش این است  این سه سال چرا از قلم افتاده است و اصل پول این سه سال کجاست؟
ما از مدیران شرکت واحد به خصوص مدیرعامل می خواهیم که به این پرسش ها پاسخ بدهند
 
4- یکی از معضلاتی که رانندگان خط یک و دو BRT با آن دست و پنجه نرم میکنند وجود دست فروشان در مسیر حرکت اتوبوسها در پایانه آزادی میباشد که کل مسیر اتوبوسها را مسدود میکنند و گاهی این موضوع باعث درگیری بین دستفروشان و رانندگان این دو خط میشود.
مدیران محترم چرا فکری برای این موضوع نمی کنند؟
ما از مدیران شرکت واحد به خصوص مدیرعامل می خواهیم که به این پرسش پاسخ بدهد
 
5- پس از افشای فیش های حقوقی مسئولین رده بالای سازمان و نهادهای دولتی و مدیران بانکها، آرام آرام نوبت به افشای فیش های حقوقی مدیران شهرداری و سازمانهای تابعه آن از جمله شرکت واحد اتوبوسرانی رسید. اینکه سازمان عریض و طویل شهرداری تهران به چه جرات تا این اندازه لفت و لیس می کند و منابع شهرداری را که شامل املاک و زمینها و امتیازات ویژه را بذل و بخشش مدیران می کند، حکایتی تلخ از نبود نظارت مردمی ( سازمان های مردم نهاد مانند سندیکاهای کارگری) در کف و بدنه شهرداری و سازمانهای تابعه آن از جمله شرکت واحد دارد. سازمانی که با وقاحت تمام شروع به قلع و قمع چند دست فروش می کند و از طرفی اموال عمومی و دارائیها و پولهای کلان خرج مدیران بی لیاقت خود میکند، چه پاسخ منطقی به این مردم دردمند دارد. کارنامه  شهرداری تهران کاملا مشخص است. اگر ایشان در طول این سالها خدمات مشخص و مثبتی انجام داده اند بسم الله رو کنند.
ما می پرسیم: شهردار تهران چقدر در جهت رفاه و آسایش و معیشت کارگران رده پائین در شهرداری به خصوص شرکت واحد تلاش کرده است؟
سالهاست کارگران شرکت واحد تهران از پایمال شدن حق مسکن خود داد و فغان سر می دهند واز مستاجری می نالند ولی آقای شهردار گوشش نمی شنود.
آقای شهردار کارگران شرکت واحد جزو ضعیف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه تا کی باید در سرما و گرما فریاد بی مسکنی خود را جلوی شورای فرمایشی شهر و شهرداری سر دهند.
آقای شهردار بترس از آه و نفرین مردم مظلوم تهران. بترس از عصیان کارگران و زحمتکشان شرکت واحد که چیزی برای از دست دادن ندارند.
از نظر شهرداری تهران، کارکنان شهرداری یعنی معاونین و مدیران مناطق 22 گانه و شرکت تابعه از جمله شرکت واحد میباشد نه کارگران و زحمتکشان این سازمان.
کاش فالیباف ها به عاقبت شهرداران چه در زمان کنونی و چه در زمان شاه نگاهی بیفکنند!
 
6- با توجه به بخشنامه بازخریدی انگیزشی که برای کارکنان شرکت واحد طراحی شده است و در حال حاضر دو سال است که شفاف در اتوماسیون شهرداری قرار دارد و تمام شرکتها در آن قید شده اند متاسفانه مدیران با عوض کردن وپنهان کردن این بخشنامه و درست کردن بخشنامه داخلی سر پرسنل با قیمت کمتر کلاه گذاشته واصل 44 را اجرا مینمایند
7- سهمیه دو سال یکبار مسافرت کارگران را امسال به بهانه عدم تمدید ونداشتن بودجه به پرسنل واجد شرایط ندادند در صورتی که حداقل سه بار است که مسؤولین سامانه یک بابت تمدید قرارداد با هزینه هنگفت شرکت به مشهد مسافرت کردند.
 چه کسی جوابگو می باشد ما بارها از مدیران در این صفحه خواستار پاسخ گویی به این سوالات شده ایم ولی هیچگونه جوابی از آنان دریافت نداشته ایم
 
8- با خبر شدیم در روز 13 شهریور در توفقگاه سامانه ۵ راننده زحمتکش علی رامتین از راننده های واحد گشت در اثر حادثه ای چشم از جهان فرو بست. این حادثه که به دلیل غیر استاندارد بودن محل سوختگیری اتفاق افتاد ، می توانست با ایمن شدن محل سوختگیری از آن جلوگیری نمود.
مطابق مواد 95 و 85 قانون کار، مسوولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما و یا مسوولین واحدها خواهد بود و هرگاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرمایان و یا مسوولان واحد های تولیدی حادثه ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسوولان مذکور از نظر کیفری – حقوقی و نیز مجازات های مندرج در این قانون مسوول خواهد بود
ما ضمن مقصر دانستن عوامل کارفرما در این حادثه به خصوص بخش بهداشت و ایمنی شرکت واحد ، از مدیریت شرکت واحد خواستار عذرخواهی رسمی از خانواده مرحوم علی رامتین هستیم.
کارگران سندیکایی شاغل در شرکت واحد با تسلیت به خانواده این راننده زحمتکش و داغدار، اعلام می کند پیگیرحق و حقوق این مرحوم خواهند بود