گزارش خبرنگار پیام سندیکا از تحصن بازنشستگان فولاد

در پی گزارش روز قبل 8 آبان از تحصن بازنشستگان فولاد در مقابل وزارت کار که نسبت به روشن شدن وضعیت صندوق درمان فولاد ، بیمه عمر و حوادث، همسان سازی حقوق ، سختی کار و مابه التفاوت حقوق های مانده از سال 70 ، با خبر شدیم این تحصن کنندگان پس از قولی که آقای احمدی نماینده این بازنشستگان در مذاکره با مسوولین وزارت کار به آنان داده که تا روز سه شنبه مشکلاتشان حل خواهد شد. لذا آنان پراکنده شده بخشی از بازنشستگان به دخانیات رفته برای گذارن شب و مابقی نیز به خانه دوستان و آشنایان راهی شده و بخشی نیز به اصفهان بازگشته اند از جمله آقای احمدی.

به قطع یقین سه شنبه نیز مانند توالی گذشته قول های بی پشتوانه مسوولین به این پیرمردان و پیرزنان عرصه کار داده خواهد شد. آیا وزارت کار می تواند اندوخته به تاراج رفته این بازنشستگان را تا سه شنبه به صندوق درمان فولاد بازگرداند؟ آیا می تواند به همسان سازی حقوق این بازنشستگان با سایر بازنشستگان اقدام کند؟

هزینه های درمان این بازنشستگان در تهران با حداقل زمان یک یا دو روزه پرداخت می شود اما این موضوع در اصفهان حتا به دوماه نیز می رسد آیا مدیریت نمی تواند برای موضوع پرداخت سریعتر هزینه های درمان در اصفهان چند کارمند بیشتر استخدام کند که کمتر این بازنشستگان سرگردان شوند؟

موضوع دیگر خست بخش رفاهی فولاد بوده که از مهمان پذیر خود برای آسایش این بازنشستگان استفاده نکرد و آنان مهمان دخانیات شدند

فردا 10 آبان روز موعد است و بازنشستگان برای دریافت پاسخ به وزارت کار خواهند آمد.

گزارش تکمیلی

متاسفانه امروز 10 آبان باقی مانده بازنشستگان به وزارت کار رفته و همانطوری که پیش بینی شده بود با وعده های توخالی مسوولین، بازنشستگان روانه خانه هایشان شدند تا زمانی که دوباره کارد به استخوانشان برسد و تجمعی دیگر…….