در نشست شورای شهر تهران چه گذشت؟

” به نام دادگر ”

نشست بررسی مشکلات تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در شورای شهر تهران روز یکشنبه با حضور داود رضوی و حسن سعیدی نمایندگان تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد و با حضور محسن سرخو ، محمد حقانی ، رحمت ا.. حافظی ، محمد سالاری و احمد حکیمی پور ، اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ، کشاورزیان مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی ، برگزار شد.

کشاورزیان مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت واحد در این باره گفت : در حال حاضر تامین مالی برای پروژه های سپیدار ٢ و ٣ و مهم ترین مشکل توقف پروژه سپیدار است .پیمانکار این پروژه مبلغ ١٩ میلیارد تومان به تعاونی مسکن بدهکار است.

احمد حکیمی پور نماینده شورای اسلامی شهر تهران و عضو فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد یکی از راه های تامین مالی ، می تواند مصوبه شورا برای تامین مالی این پروژه از محل ماده های ١٦ و ١٧ باشد.

در پایان مقرر شد طی یک هفته آینده گزارشات مذکور تهیه شده و یک هفته پس از ارائه این گزارشات مجددا جلسه ای برای بررسی وضعیت پروژه های سپیدار ٢ و ٣ تشکیل شود.

جالب توجه کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد، سخنان آقای کشاورزیان در مورد بدهکار بودن ١٩ میلیارد تومانی پیمانکار است. یعنی پیمانکار قبل از اینکه کاری بکند ١٩ میلیارد پول اعضا را در اختیار گرفته است. نباید از کشاوورزیان پرسید به چه دلیل برای کار انجام نشده ١٩ میلیارد به پیمانکار پول داده شده است؟ به جای اینکه ٢٠ درصد حسن انجام کار از پیمانکار گرفته شود به او ١٩ میلیارد هم دستی داده اند. به این می گویند مدیریت بی عرضه و بی لیاقت که نه تنها از دارایی های کارگران درست مراقبت نکرده است بلکه ١٩ میلیارد هم به باد داده است.

در وهله اول باید دارایی ها و کلیه حقوق و مزایایی اقایانی که چنین دسته گلی به آب داده اند تا برگشت ١٩ میلیارد، بلوکه شده تا بدانند که باید این پول کارگران به صندوق برگردد و با خاطیان این چنین برخورد خواهد شد

در مرحله بعد نمایندگان کارگران در تعاونی مسکن شکایتی از مدیرعامل شرکت تعاونی و دیگر دست اندرکاران چنین سو مدیریتی به امضا کارگران رسانده و عزل ایشان را خواستار شوند

در مرحله بعد پیگیر باشند که چنانچه فریبی در کار است به کارگران اطلاع رسانی شود.

پيام سنديكا