اطلاع رسانی به رییس جمهور در مورد یک شرکت نفتی کلاهبردار

نامه ارسالی به رییس جمهور را به دلیل اینکه دفتر ایشان از پذیرفتن نامه خودداری می کنند برایشان پست کردیم. رونوشت نامه به رییس جمهور را هم به وزارت نفت برده و تحویل دبیرخانه داده ایم که فیش های پایین موید این موضوع است. در ضمن در روز 14 دیماه هم خبرگزاری ایلنا نامه را بطور مختصر منتشر نمود.

تهران

میدان پاستور

خیابان پاستور

دفتر ریاست جمهور محترم، آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهور، آقای دکتر روحانی،

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران اخیراً از طریق فدراسیون سندیکایی جهانی کارگران «اینداستریال» مطلّع شده است که شرکت نروژی D N O که پیش از این در میدان‌های نفتی یمن فعال بوده است، بدون پرداخت حقوق کارگران جنگزده یمنی این کشور را ترک نموده و طی نامهای در روز ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ به شرکت نفت ایران، اظهار تمایل کرده است که در حوزهٔ نفت و گاز در ایران فعالیت کند.

سندیکای ما همچنین اطلاع دارد که اتحادیهٔ کارگری «اینداستری انرژی» نروژ نیز طی نامهای به شرکت نفت ایران رفتار ناشایست، غیرقانونی، و سودجویانهٔ مدیریت شرکت D N O در یمن را به اطلاع مدیران شرکت نفت ایران رسانده است.

به باور ما شایسته نیست که شرکتهایی نظیر D N O که در منطقه به عملکرد ضدکارگری و سودجویی غیرقابل قبول متهم‌اند، دامنهٔ عمل خود را به کشور ما گسترش دهند.

لذا ما ضمن ابراز همبستگی با کارگران جنگزدهٔ یمنی و محکوم کردن رفتار غیرانسانی و تبهکارانهٔ شرکت D N O، از شما درخواست میکنیم که برای حفظ منافع ملّی و کارگری ایران به وزیران و مقامهای مسئول دستور دهید که از پذیرفتن این شرکت در ایران و هرگونه مذاکره با این شرکت ضدکارگری خودداری کنند.

مازیار گیلانی نژاد

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

دی ماه ۱۳۹۵

رونوشت به وزیر نفت آقای بیژن نامدار زنگنه