گزارش خبرنگار پیام سندیکا از نیشکر هفت تپه – اعتصاب گسترده درنیشکرهفت تپه

صبح امروز 16 بهمن 95 حدود 800 نفرازکارگران روزمزد؛ نی بران فصلی و کارگران بازنشسته دست به اعتصاب زده و پس از خاموش کردن آسیابهای کارخانه و بستن درب ورودی شرکت و بستن انبارهای تخلیه شکر تولیدی؛ وارد دفترمدیریت کارخانه شده و مدیرکارخانه و رئیس حسابداری شرکت را شدیدا کتک زده و اقدام به شکستن میز و صندلی دفتر کارخانه نمودند و سپس اقدام به حبس انها در دفتر کردند.  نیروی انتظامی نیز حضور داشت.
متاسفانه هیچ کدام از مسئولین شهرستان داستانی و نماینده شهرستان نسبت به حل مشکل موجود در یک سال اخیر که شرکت خصوصی شده است، نکردند و شرکت بدلیل ناتوانی مالکین جدید در پرداخت مطالبات کارگران حدود یکسال است به کانون اعتصابات کارگری تبدیل شده است.

کارگران خواهان برگشت شرکت به وضعیت دولتی هستند و از واگذاری شرکت شدیدا ناراحت هستند. کارگران اعلام کردند تا به مطالبات خود نرسند بصورت شبانه روزی به تحصن خود ادامه خواهند داد. هنوز حقوق بهمن و اسفند سال 94 و آذر و بهمن ماه امسال روز مزدها که حدود 1500 نفر هستند پرداخت نشده است. کارگران رسمی نیز بصورت کامل حقوق آذر را دریافت نکردند و حقوق دیماه وپاداش بهره برداری سال قبل نیز پرداخت نشده است .