خرید ریل ملی از ذوب آهن چرا انجام نمی شود؟!

« مدیر عامل ذوب آهن آقای صادقی از عدم عملیاتی شدن قراردادهای مربوط به خرید ریل ملی خبر داد »
با توجه به اینکه ریل ملی توسط تلاش کارگران و متخصصان زحمتکش ذوب آهن تولید شده است و مدیران قبلی و فعلی راه آهن سراسری با ذوب آهن قرارداد خرید امضا کرده اند، اما مسوولین راه آهن کشوری در زمینه خرید تاکنون اقدامی نکرده و به جز تمجید از این حرکت ملی کار دیگری صورت نداده اند.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران که صدای رسای کارگران پرتلاش ذوب آهن است از وزیر راه و وزیر صنایع و مسوولین راه آهن می خواهد به این پرسش پاسخ دهند که مشکل چیست؟ چرا با توجه به اینکه ماههاست این محصول تولید شده و حتا استاندارد های لازم را اخذ کرده است برای خریدش پیشقدم نمی شوند؟
ما می دانیم که تولید این محصول باعث اشتغالزایی کارگران و سود دهی ذوب آهن را فراهم خواهد آورد، و در ضمن دست دلالان این عرصه را کوتاه خواهد نمود. تعلل در نبستن قرارداد در شرایطی که هم مترو و هم راه آهن سراسری به این ریل ها احتیاج دارد و در برنامه و بودجه سال آینده نیز جهت توسعه ریلی تاکید شده ، به چه معناست؟
در اواخر تابستان 2 خرید هنگفت ریل از هند و کره جنوبی صورت گرفت که به هیچوجه توجیه خرید نداشت چرا که ذوب آهن اعلام کرده بود که ریل ملی در حال تولید است.
بی تردید چنانچه خرید ریل از خارج صورت گیرد ما این حق را برای صعنت کشور و کارگران و متخصصین زحمتکش و بالاتر از همه منافع ملی امان قایلم که دست تمامی عناصر نفوذی دلال در این حرکت را افشا کنیم.
سندیکای کارگران فلزکارمکانیک
 18 بهمن 1395