گزارش خبرنگار پیام سندیکا از تجمع رانندگان تاکسی

از ساعت ٨ صبح تجمع اعتراض آمیز رانندگان فرودگاه در مقابل سازمان تاکسیرانی تهران شکل گرفته است و این دومین تجمع رانندگان در دوماه اخیر است.
مدتی است فرودگاه امام خمینی از پذیرفتن تاکسی های سمند و آریو خوداری کرده و اعلام نموده فقط تاکسی های تویوتا یا خودروهای یور٥ را برای سوار نمودن مسافرین فرودگاه می پذیرد و از راه دادن به خودروهای ایرانی معذور است. سازمان تاکسیرانی که متولی تعویض و اجازه تردد تاکسی ها را به فرودگاه را می دهد و اخیرن تعویض تاکسی ها را با خودرو اریو به رانندگان تحمیل کرده از حل کردن این مشکل رانندگان عاجز است. حال رانندگان مانده اند که چه کنند.

اگر قرار است که تاکسیرانی تشخیص تعویض خودرو را جهت سوار نمودن مسافران فرودگاهی را بدهد، پس مدیریت فرودگاه چکاره است که اجازه ورود تاکسی ها را به فرودگاه نمی دهد؟
بهانه جدید مدیریت فرودگاه این است که شرکت تعاونی رانندگان اجاره اش را به فرودگاه نداده و ما از راه دادن تاکسی ها به فرودگاه امام خوداری می کنیم.
متاسفانه اختلافات سازمان تاکسی رانی با شرکت تعاونی و این دو نهاد با مدیریت فرودگاه امام باعث بریده شدن نان رانندگان خودروهای سمند و اریو شده است.
این اختلافات ناشی از سیاست های مافیای واردات خودرو برای تحقق خواسته های خود به رانندگان بوده و از هر شیوه ای برای تحمیل خودروهای گران قیمت وارداتی به رانندگان استفاده می کند.
ساعت ٩ صبح ٢٠ بهمن ١٣٩٥