بیانیه سندیکای فلزکار مکانیک به مناسبت روز جهانی کارگر، اول ماه مه، یازده اردیبهشت

گرامی باد روز کارگر و معلم!

خواهران و برادران زحمتکش!
روز کارگر بر شما و خانواده هایتان خجسته و شادباش. این 128 مین اول ماه مه است که توسط کارگران و هواداران جنبش کارگری در جهان جشن گرفته می شود. روزکارگر نماد مبارزه بی امان زحمتکشان بر علیه بی عدالتی در جهان است.  روزی است که زحمتکشان برای بررسی تلاش خود و برنامه ای برای آینده گردهم آمده و برای سال پیشِ رو مهمترین خواسته هایشان را اعلام می کنند. زحمتکشان ایران در هر شرایطی این روز را جشن گرفته و نام پیشکسوتان کارگری را همچون سید محمد دهگان، علی امید، هدایت اله معلم، حسین سمنانی، سجادی، طبرسی،…. را با افتخار یاد می کند و دستاوردهای آنان را از جمله 8 ساعت کار، قانون کار، بیمه، بازنشستگی…. را چون مردمک چشم پاسداری خواهند نمود. 
زحمتکشان ایران در حالی به پیشواز روز جهانی کارگر و روز معلم می روند که از سال گذشته وضعیت معیشتی اش بدتر شده است. هنوز تلاش های صنفی، امنیتی تلقی شده و کوشندگان صنفی بازداشت و زندانی می شوند. محدودیت از سوی پلیس امنیت بر کوشندگان کارگری تحمیل شده و برگزاری روزکارگر از سوی این سندیکاها با نهی محکم دولت روبروست. دستمزدهای تحقیرآمیز، نابودی قانون کار، خصوصی کردن تامین اجتماعی و دستبرد به اندوخته های ما در این سازمان، همگی نشان از هجوم گسترده سرمایه داری به دستور صندوق بین المللی پول برای نابودی دستاوردهای کارگری دارند.
بیایید هم پیمان شویم در جهت موارد زیر بکوشیم و متحد شویم:
1-قوانین کارگری فعلی هر چند با خواسته های زحمتکشان فاصله دارد اما هرگونه دستبرد به قانون کار، تغییر در قوانین تامین اجتماعی و خصوصی کردن آن را خط قرمز خود دانسته و اعلام می کنیم چنین راهکردی با واکنش سخت ما روبرو خواهد شد.
2- امنیتی کردن فعالیت صنفی و زندانی نمودن فعالان کارگری را برخلاف قانون اساسی دانسته، خواستار وارد نشدن نیروهای امنیتی به حوزه کارگری و آزادی بی قید و شرط همه فعالین صنفی هستیم.
3- برای مصوب شدن قانونی در جهت مجازات کارفرمایانی که دستمزد ناچیز کارگران را به تعویق می اندازند، در سال جدید خواهیم کوشید.
4- آموزگاران، پرستاران، نویسندگان، زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار، کوشندگان حوزه آسیب های اجتماعی، زنان، دانشجویان …. همگی از متحدان ما در این مبارزه سخت هستند و از حمایت های ما برخوردارند.
5- بازهم در سال جدید خواهیم کوشید اتحادی در میان همه کوشندگان کارگری بوجود بیاوریم و امیدواریم که چنین شود.
خواهران و برادران!
سرمایه داری برای دستبرد به نان فرزندانمان متحد شده است، برماست که متحد شویم و این نقشه شوم را بی اثر کنیم.

گرامی باد اول ماه مه روز همبستگی کارگران
متحد تر باد همبستگی همه زحمتکشان
سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران
10 اردیبهشت 1396