گزارشی از مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه

 توهین قائم مقام مدیریت شرکت نیشکرهفت تپه به کارگران معترض
ازبدو حضور بخش خصوصی در شرکت و به دلیل ناتوانی درانجام تعهدات قانونی خود که همواره با واکنش شدید کارگران مواجه شده ، این موضوع باعث خشم و ناراحتی کارفرما شده است. اخیرا بمناسبت عید فطر ایشان در نمازخانه شرکت که جای نیایش وعبادت است، حتی حرمت این مکان را حفظ نکرده و بجای معذرت خواهی از پرسنل به دلیل ناتوانی خود در پرداخت مطالبات آنها، کارگران معترض را اراذل و اوباش خطاب کرده واعلام نموده است که« منبعد فضای شرکت را امنیتی خواهد کرد»

 این چندمین بار است که مدیران شرکت بجای توجه به خواست کارگران اقدام به توهین کرده و یا با وارد کردن نیروهای انتظامی به شرکت برای ایجاد رعب و وحشت کارگران اقدام به شلیک هوایی نموده وبه کارگران فحش های ناموسی داده میشود. چندی قبل هم امیداسدبیگ مدیرعامل شرکت از این الفاظ طی مصاحبه ای استفاده کرده بود. این روزها بدلیل بی تفاوتی مسئولین، کارگران یکه و تنها درحال نبرد با کارفرما برای احقاق حق مسلم خود هستند و اگرمسئولین منطقه تدبیری نیاندیشند و تکلیف شرکت و کارگران را نسبت به برگشت شرکت به شرایط دولتی فراهم نکنند، باید انتظار هر موضوع و اقدامی را در آینده داشته باشند. چون کارگران بیش ازاین نمی توانند شاهد این بی اخلاقی ها وبی حرمتی ها بوده و سکوت اختیارکنند.
این منطقه دارای بافتی عشایری و طایفه ای بوده وبه هیچ عنوان مردم این منطقه این اعمال و شیوه برخورد رابرنمی تابند. که امید است باتوجه به شرایط خاص و حساس منطقه و کشور با اقدام به موقع و مسئولانه به ویژه توسط مسئولین امور در منطقه مانع هرگونه سواستفاده از این گونه نارضایتی ها و بحرانی شدن شرایط کشوربشویم.
 
جمعی ازکارگران نیشکرهفت تپه