گزارش از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

اجتماع بازنشسته های شرکت نیشکرهفت تپه جلوی فرمانداری شهرستان شوش هم اکنون.  از صبح امروز کارگران بازنشسته نیشکرهفت تپه به دوگروه تقسیم شدند. حدود ٢٠٠ نفر جهت گرفتن نتیجه پیگیری از فرماندار،جلوی فرمانداری شوش تجمع کردند و گروهی دیگر درب ورودی شرکت را بسته و مانع عبور و مرور به شرکت شدند.

فرماندارشوش به کارگران اعلام کرده بود تا فردا ( یعنی امروز) مشکل ٤ درصد آنها حل خواهد شد. اما وقتی کارگران به تامین اجتماعی هفت تپه مراجعه کردند متوجه شدند اقدامی صورت نگرفته است. بیش از ١٠٠ روز است که این کارگران سرگردان و بلاتکلیف و معلق از کار هستند و کارفرما با تقاضای انها برای بازگشت به کارمخالف است.

دولت اقای روحانی با واگذاری شرکت به این مالکین شرکت، واقعا روی دولت احمدی نژاد را دراجرای اصل ٤٤ سفید کرده است. دولت با این واگذاری کارگران هفت تپه را ازچاله به چاه انداخته است.

صدای مظلومیت کارگران شرکت فریاد در زیرآب است چون مسئولین منطقه یا توان برخورد با کارفرما راندارند یا مانند رئیس اداره کارعلنا ازانها حمایت میکنند.

خانم رقیه محمودی اخیرا د رحضور و خطاب به تعدادی از کارگران عنوان کرده که برخی از کارگران منطقه ٨ ماهه حقوق نگرفتند، نباید اعتراض بکنید. ما از سرمایه گذار شرکت حمایت میکنیم.

ایشان متاسفانه ماده ٣٧ قانون کار را شاید بخاطر اینکه تازه کار هستند و حتی یک روز تجربه و سواد قانون کارندارند، ندانند. و هنوز وقت خواندن مواد قانونی را پیدا نکرده اند.

ایشان حدود ٢ ماه قبل علیرغم حضور افراد با تجربه تر در اداره کار شوش به این مقام منسوب شده اند. ایشان قبلا مسئول تعاون شوش بودند و پس ازبرکناری مدیر قبلی در این مقام قرارگرفتند.