گزارش از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

امروز ١٤ تیرماه کارگران بازنشسته اسفند ٩٥ دو دسته شدند. گروهی برای گرفتن جواب پیگیری به فرماندارشوش مراجعه کردند که بجای گرفتن جواب درخواستشان از فرماندار تهدید شدند. فرماندار می گوید: « اگر اینجا راترک نکنید دستورخواهنم داد تا نیروی انتظامی شما را جمع آوری کنند» همین برخورد فرمانداری باعث شد کارگران به شرکت مراجعه و به همراه دیگر بازنشسته ها که درب ورودی شرکت رابسته بودند، به دفترمدیریت شرکت و حسابداری حمله کرده و اقدام به شکستن دوربین ها وشیشه های مدیریت و حسابداری کنند. متاسفانه دولت، مسئولین استانی، شهرستانی و شرکت بجای حل حقوق قانونی این افراد و کارگران شاغل که بناچار اقدام به تحصن اعتراضی می کنند، آنها را اراذل و اوباش اعلام می کنند. این در حالی است که این افراد در دمای بالای ٥٠ درجه در این شرکت مشغول بودند.

هنوز چند گاهی از رای مردم و کارگران به دولت حسن روحانی نگذشته است که شاهد این برخوردهای ناشایست مسئولین مربوطه با کارگران هستیم.

 اقای روحانی منشور حقوق شهروندی که از آن دم میزنی این است؟ که شرکتی را با این همه بدهی و هزاران کارگر به بخش خصوصی ناکارآمد و ناتوان واگذار کنی و در پاسخ کارگران آنها را تهدید به برخوردکنی؟ ما در دولت احمدی نژاد در دهه ٨٠ کم باتون و گازاشک آور نخوردیم؟ کارگران بارها بازداشت زندانی و اخراج شدند. ما به شما رای ندادیم که نزد خانواده خود شرمنده و تحقیر شویم؟ ما به شما رای ندادیم که دفترچه های درمانی ما ٤ ماه فاقد ارزش باشد و وزیرکار شما از تحت پوشش بیمه ای قرارگرفتن افراد مستمند حرف بزند. شما دارید با جامعه کارگری چکار میکنید این هم از طرح کارورزی شما که کارگران و تحصیل کرده های دانشگاهی را به جای اشتغال پایدار به برده تبدیل خواهد کرد. شما فقط بفکر آمار و اقدام هستید نه اشتغال پایدار؟ شما دارید در جهت حمایت از سرمایه دار، نیروی کار را نابود می کنید. کارگر چند روز و چند ماه باید برای حقوق خود دست به اعتراض بزند؟ چراسازمان خصوصی سازی به هفت تپه مراجعه نمی کند تا ببیند چه دسته گلی به آب داده اند؟ چرا نیروهای امنیتی منطقه علیرغم گزارش مکرر کارگران اقدامات لازم را انجام نمی دهند؟ مگرما ایرانی نیستیم؟ اقای روحانی شما مگر دم از اقتصاد مقاومتی نمی زنید؟ ایا با این نیروی کار که رمق آنها را با اقدامات غیرکارشناسی و ناشیانه گرفتید می خواهید چه کنید؟ مگرما مردم خوزستان و شوش نبودیم که زیر توپ وگلوله هم در این شرکت کار اقتصادی کردیم هم از وطن دفاع کردیم؟ چرا وقتی به قدرت رسیدی همه چیز را فراموش کردید ؟