از کارخانه نیشکرهفت تپه چه خبر؟؟

سخنی بامسئولین ومدیریت نیشکرهفت تپه

درحالی نیشکرهفت تپه به بخش خصوصی با کوهی از مشکلات و بدهی که در نتیجه مدیریت ناکارامد دولت و سیاستهای غلط و رانتی و واردات شکر توسط اقازادها، نهادها و افراد وابسته به انها ( ژنهای برتر) واگذار شد، که این شرکت تاثیر بسزایی در اقتصاد شهرستانها و شهرها و روستاههای اطراف خود در شمال خوزستان داشته و دارد. سرنوشت مردم منطقه و کارگران این شرکت توسط برنامه های دولت و سازمان خصوصی سازی در قبال واگذاری شرکت هیچگونه اهمیتی  نداشته و علیرغم ماهها اعتراضات گسترده در خصوص ناکارامدی مالی و مدیریتی خریداران کم تجربه فعلی و وضعیت فلاکت باری که پرسنل این شرکت در حال حاضر دارند هنوز عملا هیچگونه اقدام مناسبی ازطرف مقامات مسئول محلی و دولت بعمل نیامده است .

یکی ازکارگران این شرکت می گفت چند روز پیش جهت خریدمرغ به مرغ فروشی محل مراجعه کردم، مرغ فروش با اشاره به خانمی چادری که انجا حضور داشت و دورتر نشسته بود اشاره کرد و با ناراحتی شدید گفت این زن همسر یکی از کارگران نیشکرهفت تپه است. پولی ندارد مرغ خریداری کند و می گوید شوهرم چند ماهه حقوق نگرفته است و فرزندانم گرسنه هستند. به بنده پیشنهاد داد که بناچار حاضراست در قبال دریافت۵۰ هزارتومان برای خرید مرغ تن فروشی کند. وقتی به آن زن نگاه کردم ظاهر محترمی داشت و اهل فساد نبود و معلوم بود از سرناچاری و فلاکت و برای شکم گرسنه فرزندانش حاضر به این کار شده است. تمام بدنم عرق کرد و از ناراحتی دستانم می لرزید. بلافاصله بدون خرید مرغ از محل با لعن و نفرین به مسئولین مربوطه دورشدم.

این سرنوشت شومی است که مسئولین مملکت برای مردم بخصوص کارگران بوجود اوردند. چرا باید شرکتی با این تعداد کارگر و عظمت به افرادی واگذارشود که توان اداره مالی و مدیریتی یک کارگاه کوچک را ندارند؟ البته کسانی مانند نماینده شهر، امام جمعه، وزارت کار، فرماندار و مسئولین امنیتی همه و همه در این مصیبت بزرگ بدلیل سکوت و منفعل بودن شریک هستند.

کارگران این شرکت اخیرا طی نامه ای لیستی از چند مورد از مشکلات و حقوق و مزایای معوق خود را اعلام کردند ولی نتیجه ای تاکنون حاصل نشده وعلیرغم اینکه از تیرماه حقوق دریافت نکردند هر روز به عناوین مختلف تعدادی از کارگران تعلیق، تهدید، ممنوع الورود، اخراج شده یا برای انها پرونده سازی میشود و کمیته انضباطی هم عامل و چماق کارفرما علیه کارگران شده است. اخیرا نیز مدیران اموراداری و مالی شرکت بدلیل پایمال کردن حقوق پرسنل و همکاری با مدیریت شرکت توسط قائم مقام این شرکت با افزایش زیاد حقوق و مزایای ماهیانه ثابت تشویق شده اند.

کارگرنیشکرهفت تپه