“آموزگاری که رسالت آموزگاریش را انجام داد!”

logo-felezkar3

یک معلم فداکار و دو دانش‌آموز دیگر در استان لرستان وقتی می‌خواستند یکی از دانش‌آموزان مدرسه عشایری که پایش آسیب دیده بود را به بیمارستانی در خرم‌آباد برسانند، در راه گرفتار سیل شده و هر چهار نفر کشته‌شدند. ۶ روز از حادثه گذشته است، نیروهای امدادی جسد هر سه دانش‌آموز را از گل و لای باقی مانده از سیلاب گرفته‌اند اما هنوز از جسد آقا معلم ۴۵ ساله که خود سه فرزند پسر داشت، خبری نیست.
دوستی در گوگل پلاس نوشته بود: آیا این خبر را قبلا شنیده بودید؟ آیا فکر می‌کنید وزیر آموزش‌وپرورش تسلیت گفته است؟ آیا فکر می‌کنید اخبار سراسری آن را پوشش داده است؟ آیا گمان می‌کنید روزنامه‌ها خبرش را کار کرده‌اند؟ آیا اصلا اهمیت دارد بدانیم که کاظم صفرزاده مدیر و معلم منطقه عشایری بوده است؟ آیا جالب است بدانیم او شاگردان بیمارش را در آن باران سوار ماشین می‌کند تا به درمانگاه برساند اما گرفتار سیلاب می‌شود؟ آیا می‌دانید فقط سپر و پلاک ماشین مرحوم صفرزاده پیدا شده است و جست‌وجو برای یافتن پیکر خودش هنوز ادامه دارد. آیا عمق این فاجعه برای پوشش خبری در سطح ملی مناسب نیست؟
منبع سایت حقوق کارگر و معلم

 ما می پرسیم آیا یک معلم عشایری با حقوقی ۵۰۰ هزار تومانی اصلا چرا باید جایی در رسانه ها داشته باشد؟ اگر او چند هزارمیلیاردی اختلاس می کرد شاید با اختصار ک.ص از او نامی می بردیم و وزیر هم مصاحبه ای در مورد او می کرد.

“تحریریه پیام سندیکا”