گزارشی ازهیجدهمین سالگردتأسیس کانون صنفی معلمان تهران

به مناسبت هیجدهمین سال تأسیس کانون صنفی معلمان تهران گردهمایی درتهران و در تاریخ ١٥ آذر ٩٧ برگزار شد که عده ای از کوشندگان صنفی معلمان از استانهای دیگر و شهرهای استان تهران نیز عده ای حضوریافته بودند.

به این گردهمایی سندیکای فلزکارمکانیک هم دعوت شده بود که من به نمایندگی ازسندیکا شرکت نمودم.

درآغاز برنامه آقای فلاحی دبیرکانون ضمن خوشامد گویی و تشکراز حاضرین اظهار امیدواری کرد که فعالیتهای صنفی گسترش بیشتری داشته باشد.

سپس خانم قدیری پیام سه معلم دربند آقایان محمودبهشتی، اسماعیل عبدی و محمد حبیبی را قرائت کرد. در این پیام ضمن اشاره به شرایط جامعه و مشکلات پیش روی معلمین خواهان حرکت رو به جلو و حفظ استقلال کانون درشرایطی که مورد هجوم جناحهای مختلف حکومتی از جمله محافظه کاران و اصلاح طلبان هستند و در پایان خواهان حمایت بیشتر معلمان از کانون شده بودند.

در بخش دیگری از این گردهمایی آقای باغانی از پیشکسوتان کانون صنفی معلمان و دبیرسابق کانون با اشاره به شخصیت معلمان دربند و نقش برجسته آنها در مبارزات صنفی معلمان و اینکه گاهی یک نفر به تنهایی می تواند نقش بزرگی در یک فعالیت اجتماعی داشته باشد، اظهار داشت برای کانون زبان، قومیت و جنسیت معنی ندارد. آقای باغانی یادآور شد کانون در طول ١٨ سال فعالیت ١٠٠٠ جلسه صنفی داشته است و در ٥٠ شهر و ١٨ استان شعبه دارد. ضمن اینکه شعبات در تصمیمات خود مستقل عمل می کنند.

سخنران بعدی آقای علی اصغرذاتی از کوشندگان پرسابقه صنفی معلمان بود که ضمن تشکر از تشکلها و خبرنگاران مهمان و اعلام اینکه سندیکای کارگران فلزکارمکانیک و اتوبوس رانی و کانون نویسندگان ایران پیام تبریک فرستاده اند، اظهار داشت که حاکمیت با توجه به سختگیریها، پاکسازیها و انتخابهای گزینشی به خیال خودشان موفق شده اند طبق برنامه همه معلمان را در خدمت خود بگیرند که فعالیتهای صنفی مستقل معلمین برخلاف آن تصورات است. ولی به هر صورت نگذاشتند به شکلی صحیح به ارتقا سطح آموزشی کمک نماییم .آقای ذاتی به شکلی هم ازبعضی ها که به جای کانون در فکرمطرح کردن خودشان هستند گلگی داشت.

پیام آقای محمد حبیبی معلم دربند نیز توسط خانم ایشان قرائت گردید که در رابطه با آمدن و رفتن افراد و نسلها و ماندگاری کانونها و تشکلها بیان مطرح گردیده بود.

سخنران آخر آقای رسول بداقی بود که اعلام نمود گفتمان آینده بشریت در دست علم و خدا و فلسفه نیست و آوردن فاکتورهایی از خیانت علم که بیشتردر خدمت خدایان بوده است تا توده مردم و حکم های ناحق به نام خدا و نظریه های ضد انسانی بعضی فیلسوفان که وجود داشته است. آقای بداقی اعتقاد داشت گفتمان آینده بشریت آسایش وآرامش است.

در بین سخنرانی ها شعرخوانی و پخش کلیپ و پذیرایی نیز وجود داشت.

در پایان دسته گلهایی به خانواده های زندانیان صنفی و معلمین زندانی شده حاضر در جلسه اهدا گردید.

درحاشیه این گردهمایی با عده ای از فعالین معلم تبادل نظرهایی داشتم و ضمن اعلام پیام شادباش سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران به آنها در رابطه با ضرورت اتحاد و هماهنگی بین لایه های مختلف و فعال جامعه خصوصن کارگران و معلمین، نظرات سندیکای فلزکار را به آنها ارایه نمودم که مورد استقبال قرار گرفت.

یارمحمد اکبری عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران