اولین پاکسازی گستردهمردمی پویش ملی

? #ته_سیگارت_را_با_خودت_ببر

١٦مهر ٩٨ با همراهی و حضورفعال میهمانان گرامی : (آغازگر پویش در مهرشهر کرج سرکار خانم بهاور و گروه کوهنوردی فلزکار مکانیک کشور “آقایان دکتر کیادلیری و گیلانی نژاد و سرکار خانم صادقی نژاد”، انجمن دوستداران توسعه پایدار ، پویش سه شنبه های بدون خودرو ، کانون طبیعت و سلامت مازند ، گروه خیریه منشاء ، انجمن یاریگران ، انجمن دل ارمون و انجمن امداد به بیماران سرطانی قائمشهر ، آقای میرزایی از شورای شهر و آقای دکتر گران ریاست مرکز بهداشت و آقایان مهندس رضایی و یدالهی از اداره محیط زیست قائمشهر) در شهرستان قائمشهرکلیدخورد

????????????

در آغاز سرکار خانم بهاور از چرایی و چگونگی آغاز این پویش در مهرشهر کرج سخن گفتند.سپس جناب آقای میرزایی از اعضای شورای شهر قائمشهر و مسئول خانه سلامت استان مازندران در ضرورت مشارکت مردم در اصلاح و بهبود امور جامعه سخن راندند و آنگاه دکتر گران از منظر سلامت و بهداشت به موضوع پرداختند.سپس آقای گیلانی نژاد از چگونگی ادامه پویش و طرح و برنامه تا حصول نتیجه به نکات مهمی اشاره داشتند.

در ادامه تصاویر،تراکت و پلاکاردهایی با شعارهای مرتبط با محنوای پویش و همچنین کاورهایی با شعار: از خودمان شروع کنیم و نام پویش: ته سیگارت را با خودت ببر که توسط کمیته پسماند شهرداری کرج آماده شده بود توسط میهمانان عزیزمان بین همه جمعیت حاضر توزیع شد و همه حاضرین با پوشیدن کاور متحدالشکل ، جلوه ای از یکرنگی و همدلی را به نمایش گذاشتند. حاضرین به چند گروه تقسیم شده و بخش مرکزی و پرتردد شهر را از ته سیگار پاکسازی نمودند. در حین پاکسازی ، چهره به چهره با مردم از نگرانی هایشان از مضرات ته سیگار گفتگو کردند.

آنگاه همه ته سیگارهای جمع آوری شده عجالتا به دفتر انجمن دوستداران توسعه پایدار انتقال یافت.

لازم به یادآوری است بعد از پاکسازی، انجمن دوستداران توسعه پایدار قائمشهر میزبان اولین نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان انجمن های مردم نهاد شهر و میهمانان ویژه این برنامه بودند.

در این نشست هم اندیشی آقای مهندس سرکاری و دکتر ابراهیم نژاد از بنیان گذاران انجمن دوستداران توسعه پایدار و دکتر گران و مهندس میرزایی و دیگر میهمانان برنامه سرکار خانم بهاور و آقای دکتر کیادلیری و آقای گیلانی نژاد و دیگر دوستان حاضر در نشست ، ابعاد مختلف این پویش مردمی را در راستای ارتقاء آن و هم افزایی مدنی مورد ارزیابی و واکاوی قرار دادند همچنین در خصوص چگونگی بازیافت ته سیگار در برخی صنایع به تبادل اطلاعات پرداختند.

با ما همراه باشید…

#ته_سیگارت_را_با_خودت_ببر

اینستاگرام : Tah_sigar_campaign

کانال تلگرام : @tahsigaretrobebar

گروه تلگرامی پویش: @tahsigaretrobebarr