خبرهایی از مبارزه با بیماری کرونا در شهرک صنعتی ساوه

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اکثر کارخانجات در شهر صنعتی به ضرورت پیشگیری از بیماری کرونا پی برده و اقدامات مقدماتی را انجام داده اند البته تاکنون از هیچ کمک دولتی گزارشی داده نشده است .

شرکت لاستیک پارس: در هنگام ورود کارگران توسط نشاندهنده لیزری تب چک می شوند و ماسک دستکش به پرسنل داده شده مسوول بهداشت کارخانه نظارت بیشتری را اعمال می نماید و مناطق مختلف به نوبت ضدعفونی می گردد در مناطقی از کارخانه مواد ضدعفونی برای شستشوی دست تعبیه گردیده است .این کارخانه ٨٠٠ پرسنل دارد .

کارخانه بشکه سازی: امکانات استفاده از نظافت ضدعفونی شخصی را آماده کرده و مناطق مختلف را با محلول وایتکس و آب به درصد ١ به ٥ ضدعفونی می کند .

شرکت رنگسازی بازاک: ظاهرا توجه کمتری به این بیماری نموده ودر این زمینه از سرکه برای ضدعفونی نمودن استفاده می نماید .

گزارش شده که یکنفر که ورزشکار و مربی کاراته در قم با علائم بیماری به بیمارستان فرقانی قم مراجعه کرده که پس از ٣ روز بستری با بهتر شدن حالش مرخص شد. جالب اینکه از او بابت این ٣ روز حدودن ٢ میلیون تومان هزینه گرفتند

کارخانه بوتان کماکان تعطیل است

کارخانه رانی نیز تعطیل شده تا ضدعفونی گردد .

این اقدامات از سوی شرکت های خصوصی صورت گرفته است و هنوز از طرف دولت برای پیشگیری از بیماری کمک های عملی از قبیل دادن رایگان ماسک دستکش ومواد ضد عفونی در اختیار شهروندان قرار نگرفته است و تنها به تعطیل نمودن مکان های ورزشی، کتابخانه ها، استخرها و کم کردن ساعت کاری بانک ها اقدام نموده که در جای خودش مثبت است اما با توجه به اینکه این بیماری تا ٢ هفته نهان است باید پیشگیری های بیشتری انجام پذیرد از جمله :

١- ضدعفونی مناطق اصلی و شلوغ شهر بصورت روزانه ( خیابان انقلاب و بازار سرپوشیده ،پاساژ رضا و…) انجام نشده است.

٢- توزیع ماسک دستکش الکل بصورت رایگان ( این مواد در شهر نایاب شده است )

٣- استفاده از تشکل های مردم نهاد به صورت گسترده در توزیع امکانات بهداشتی

٤- کنترل و نظارت بر ورودی شهر بویژه ورودی از تهران و قم .

باید بدانیم که هفته پیش رو و دقیقا تا ١٥روز آینده ما شاهد افزایش این بیماری در ساوه خواهیم بود وبا یک جهش آماری روبرو خواهیم شد باید کنترل و نظارت و خدمات بهداشتی را در این ١٥ روز بیشتر و بیشتر کنیم تا بتوانیم از خطر با کمترین صدمه عبور کنیم