خبرهای ناخوش از واحدهای تولیدی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اولین روز مشغول به کار شدن کارگران با خبرهای ناخوشی همراه بود. در شرکت دارو سازی رواناک واقع در شهر صنعتی ساوه امروز ١٦ فروردین تعداد ٦٠ تا ٧٠ نفر از کارگران که سابقه 5سال کار دارند را بدلیل نامعلوم اخراج کردند این اخراج ها نیز جهت خاصی دارد و همه بومی ها را بیرون کرده اند پشت پرده چه خبر است مشخص نیست، ولی کارگران اخراجی با تهیه شکوائیه ساعت ١١ صبح در جلو فرمانداری جمع شدند و شکایت خود را تحویل فرمانداری دادند قرارشده که فرمانداری پی گیری کند فعلا تجمع پایان یافته است.

موج دوم اخراج در ماه اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد. فعلا که کارگران باقی مانده که حدود ١٠٠ نفر می باشند نیز ساعت کاری آنها را هفته ای کرده اند یک هفته کار و یک هفته استراحت تا فروردین ماه بگذرد.

این شرکت داروسازی که فروش خوبی هم داشته و تا الان پول پارو می کرده است اما الان کارفرما بهانه آورده می گوید که توان تامین مواد را به خاطر تحریم و مشکلات واردات ندارد.

البته بعد از این اینکه کارفرمایان مجبور شده اند موضوع فاصله گذاری کارگران در واحدهای تولیدی را رعایت کنند دست به اخراج کارگران زده و کارگران را مجبور می کنند بیش از ١٢ ساعت کار کنند تا تولید به هیچوجه کاهش نیابد تا سودشان کم نشود. کارفرمایان زیاده خواه شده اند و همواره سود بالا را می خواهند واگر کمی سود آنها معمولی شود دست به اخراج کارگران می زنند.

دولت در این مورد چه می خواهد بکند؟ سندیکاهای کارگری را هم که اجازه ورود به این موضوعات نمی دهند تا از حق کارگر دفاع کنند.