ارزنده باد 15 سال تلاش و کوشش!

٢١ اردیبهشت ١٣٨٤ یادآور اولین جلسه سندیکا با حضور ٢ تن از پیشگامان، رفقا مازیار گیلانی نژاد و پیشکسوت سندیکایی عمو خلیل پرن است. از اوایل دهه هشتاد که زمزمه های بازسازی سندیکاها در تعاونی مصرف کارگران فلزکارمکانیک در گرفت، زمان زیادی لازم نبود تا پیشگامان این عرصه، فعالیت نوین سندیکا را آغاز کنند. با بحث های انجام شده در تعاونی مصرف کارگران فلزکارمکانیک در خردادماه ١٣٨٤ جمعی شکل گرفت که در میانشان هم اعضای با سابقه و هم اعضای جدید دیده می شد. مسیح اله کلانکی عضو باقی مانده از دهه ٣٠ اتحادیه کارگران مکانیک اتومبیل، عمو خلیل پرن فعال سندیکا از دهه ٤٠، عبداله وطنخواه (فلزبان) بازرس رییس هیات مدیره تعاونی مصرف، زنده یاد منوچهر تاکی فعال کارگری تعاونی مصرف، مازیار گیلانی نژاد از اعضای سندیکا در دهه ٦٠ .

امروز شادمانیم که توانسته ایم راه عزیزانمان را پوییده و در وظایف کارگریمان سربلند باشیم. عضویت در بخش آموزش هیات موسسان سندیکاهای کارگری (١٣٨٧-١٣٨٤) انتشار هزاران جزوه سندیکایی، راه اندازی کمپین های مختلف برای صیانت از دستاوردهای کارگری با نوشتن کدملی، انتشار بی وقفه و هرماهه نشریه پیام سندیکا که به ٩ سالگی اش نزدیک می شویم و رساندن آن به دست کارگران در گوشه گوشه کشورمان، برپایی اعتصاب در عسلویه در سال ١٣٩٧ توسط کارگران پروژه ای، تربیت کادرهای با ارزش برای جنبش سندیکایی، تاثیر فرهنگی عمیق در بین کارگران به ویژه در صنایع کلیدی کشورمان ( با سایت بین المللی سندیکا – راه اندازی نخستین گروه تلگرامی سندیکایی – کانال دانش و کارگر و آموزش مباحث اقتصاد سیاسی و آموزش سندیکایی و اجتماعی و تکثیر بیش از دهها کتاب کارگری)، بازسازی جان پناه سنگی کارگر که توسط گروه کوهنوردان فلزکار که در سال ١٣٤٣ ساخته شده بود در پنجاهمین سال ساختش، راه اندازی پویش نه به ته سیگار در کرج و ارتباط فعال با دیگر تشکل های زیست محیطی در شهرهای دیگر، ایجاد تشکل بازنشستگان فلزکارمکانیک، عضویت در کنفدراسیون جهانی اینداستریال و دعوت شده به سمینارهای آموزشی به ارمنستان و ترکیه با هماهنگی کنفداراسیون اینداستریال و به دعوت فدراسیون کارگران کارخانه های ماشین سازی ارمنستان و فدراسیون دیسک ترکیه و سندیکای متحد فلزکاران ترکیه ای، گوشه ای ازکوشش های ما در طی این ١٥ سال است. بسیار آمدند و رفتند و هرکس شمعی شد برای روشنایی خانه کارگران فلزکارمکانیک.

آنچه ما را از رفتن به کژراهه ها بازداشته است و باعث پویایی و اعتلای سندیکایمان گردیده، ارتباط تنگاتنگ با پیشکسوتان مان و برخورداری از مشاورین سندیکایمان بوده است. هم نفس شدن با کارگران در لحظه لحظه زندگی سندیکایی اجازه داد تا با واقعیت ها روبرو شده و اهدافمان را عینی کنیم.

در ١٥ سالگی فعالیت نوین سندیکا و ٧٦ سالگی سندیکای پرافتخار کارگران فلزکارمکانیک ایران آرزومندیم مشاورین سندیکایمان محمد حسین خوان یغما، نبی اله معروفی، خلیل پرن، محمد فراهانی، و آموزشگر توانمند سندیکایی جواد مهران گهر همچنان عمری طولانی داشته باشند. و ازیاد نمی بریم جان باختگان راه بهروزی خلق و سندیکای پر افتخارمان، اسکندر صادقی نژاد، جلیل انفرادی، ناصر گارسچی، هدایت اله معلم.

باشد که همچنان راه و آرمان کارگری این عزیزان و دیگر کوشندگان گمنام فلزکارمکانیک فراموش مان نگردد.

درود و افتخار بر آرمان های کارگری و راه بهروزی زحمتکشان

مستحکمتر باد سنگر زحمتکشان

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٢١ اردیبهشت ١٣٩٩