تجمع بازنشستگان صندوق آینده ساز!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، روز شنبه ١٠ خرداد بیش از ١٠٠ نفر از بازنشستگان صندوق آینده ساز از گیلان ،مازندران، اراک، تبریز، تهران در مقابل وزارت کار از ساعت ٨ صبح تا ساعت ٢ بعداز ظهرتجمع کردند. این تجمع که با حضور نیروهای انتظامی و گروه حراست وزارت کار شکل گرفت و تجمع کنندگان خواستار دیدار با وزیرکار بودند.

در نهایت با ایستادگی بازنشستگان تنی چند از نمایندگان معترضین به اتاق آقای کاظم زاده معاون وزیر رفته خواست های خود را اعلام کردند رییس حراست به معترضین قول داد که در ١٠ روز آینده دیداری با وزیرکار داشته باشند.

این بازنشستگان خواستار اجرای اساسنامه صندوق آینده ساز بر مبنای ” قانون ساختار نظام تامین اجتماعی ” مصوب سال ١٣٨٣ مجلس شورای اسلامی بودند که به مدت 2ماه به تعویق افتاده است ، که بی اطلاعی آقای کاظم زاده از وضعیت اساسنامه باعث تعجب حاضرین در جلسه گردید که با توضیحات یکی از نمایندگان بازنشستگان درخواست شد جهت اعلام به وزیر نامه ای به صورت مکتوب تهیه و توسط حاضرین امضاء گردید .

در این نامه موارد زیر خواسته شده است:

“هیات امنا و وارسی صورتهای مالی و زیان از تعویق اجرای قانون بعهده کدام اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می باشد ؟

نیز مطالبات جامعه کارگری و نیروی کار سازمان توسعه و نوسازی شامل :

الف : درمان ( راه حل)

چون صندوق عهده دار متعارف درمان و حوادث غیر مترقبه درمانی اعضا است وظیفه خطیری در این خصوص بعهده دارد .

بیمه تکمیلی اجحاف است به اعضا ضرورت اقتضا می کند ، شورایعالی رفاه عاجلا تصمیمی اتخاذ نمایند که حوزه صندوق حمایت آینده ساز با پرداخت تعرفه درمان اعضا از امکانات مراکز درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند .

ب : اخذ ٣ درصد ماده ٢٨ قانون تامین اجتماعی.

ج : تطبیق حوالجات در بررسی معاملات منقول و غیر منقول صندوق از بدو تشکیل.

د : احقاق حقوق از دست رفته شاغلین مشاغل سخت وزیان آور و ماده ١٠ و جبران خسارت”

معاونین بی خبر از مصوبات و وزیری که دلخوش به وزارت دارد و حقوقی که از بازنشستگان تضییع شده و در نهایت قوانینی که مصوب، ولی اجرا نمی شوند. این وضعیت باعث بی قانونی و چپاول صندوق های بازنشستگی شده است. صندوق بازنشستگی آینده ساز که به زعم گردانندگانش ورشکسته شده است و بازنشستگانش حتا از تسهیلات درمانی در حد تامین اجتماعی نیز برخوردار نبوده اند.

این بازنشستگان سالهاست اعتراض می کنند تا شاید شفاف سازی عملکرد مدیران این صندووق و مشکلاتی را که صندوق های بیمه ای خحصوصی برای کارگران بعد از بازنشستگی به وجود می آورند را عیان کرده تا دیگر کارگران به این چاه نیافتند.