نظرات وزیرکار در مورد فروش شستا!

با ارایه ١٢ درصد از سهام شستا در بورس آقای شریعتمداری چنین اظهار کرده اند:«مبالغ حاصل از فروش سهام شستا به حساب سازمان تامین اجتماعی واریزشد….گزارش های مالی سازمان باید به هیات امنا داده شود….این پول نباید خرج نیازهای جاری شود، بلکه باید در مسیر سرمایه گذاری تخصیص یابد… بخشی از این مبلغ بابت افزایش سرمایه بانک رفاه تزریق خواهد شد… کمبودها در بخش تجهیزات پزشکی را از بین برد… شستا متعلق به ذینفعان است و باید از حقوق ذینفعان صیانت کرد… سازمان تامین اجتماعی با هوشیاری مراقب اموال کارگران است» (نشریه آتشکار ٢٠ اردیبهشت)

این اظهارات فرار رو به جلوست و ماست مالی کردن تخلف و دست دارازی به اندوخته های کارگران است.

١- کارگران باید بدانند وضعیت این فروش نه تنها شفاف نیست بلکه هیچ کارگری نه به ایشان و نه به سازمان تامین اجاتماعی اجازه فروش نداده است و ایشان فقط در این مصاحبه اعتراف کرده اند که شستا متعلق به ذینفعان و کارگران است.

٢- هیات امنا و سازمان تامین اجتماعی که هر دو در این تخلف دست دارند، گزارشات این تخلف مالی را فقط بهم گزارش می کنند و هیچگونه شفاف سازی برای افکار عمومی و صاحبان این صندوق یعنی کارگران ندارند.

٣- وزیرکار می گوید پولها را می خواهد سرمایه گذاری کند، چرا نمی گوید کجا؟ معلوم نیست. اما سوال مهم این است آیا ایشان و مجموعه دولت چه تضمینی برای سرمایه گذاری سودآور به کارگران می دهند؟

٤- ایشان می گوید این پول به بانک رفاه تزریق خواهد شد. همه می دانیم که چندین ماه است سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران از بانک رفاه وام گرفته است پس اول باید بدهی بانک رفاه پرداخت شود و بازهم باید از همین مبلغ فروش که به بانک رفاه تزریق خواهد شد فعلن تا چندین ماه از همین پول، مستمری بازنشستگان پرداخت شود. چون این پول تا بیاید سرمایه گذاری شود و سود بدهد حداقل یکسال طول خواهد کشید. مگر اینکه بخواهند با این پول قماربازی کنند که به سود سریع دست پیدا کنند. خب پول قمار بازی هم یکسرش بی تردید باخت است.

٥- در مورد اینکه ایشان می گوید با این پول کمبودهای بخش تجهیزات پزشکی رااز بین می برند باید گفت با این وضعیت اصلن پولی می ماند که شما بخواهید تجهیزات پزشکی هم بخرید؟؟ در سال گذشته بیش از ١٠٠ قلم دارو را از سبد بیمه گذاران خط زدید، دفترچه های درمانی به کاغذ پاره ای تبدیل شده و در حال حاضر کمتر از ٢٠ درصد خدمات درمانی را پوشش می دهد. ٩٠ درصد بازنشستگان نمی توانند با این دفترچه دندان هایشان را درست کنند. به نظر وزیر بهتر نیست کیفیت دفترچه های درمانی را درست کرد؟

آقای وزیر این راه به نا کجا آباد خواهد رفت و به شما قول می دهیم که تا چند سال آینده نه از تاک نشانی خواهد ماند نه از اندوخته های ما در سازمان. شما هم که تا سال دیگر رفتنی هستید و حرف هایتان بازخورد روزمره دارند. آیا چند سال دیگر می شود شما را برای کاری که امروز می کنید به دادگاه کشاند؟

هیات تحریریه پیام سندیکا