آیا وزیر نمی داند؟؟؟

با خودکشی کارگر عمران روشنی مقدم در محل کار خود در عسلویه و پخش آن در فضای مجازی وزیر را به تکاپو انداخت تا خودی نشان بدهد. جناب وزیر بیژن زنگنه عنایت!!!! کرده دستور پیگیری این حادثه را به مشاور خود اقای شمسایی داده اند.

آیا وزیر نمی داند که در پیمانکاری های زیر مجموعه اش بیش از ٤ ماه حقوق ها را عقب می اندازند؟؟؟ آیا نمی داند که وضعیت رفاهی کارگران در شرکت های پیمانکاری موجب افسردگی کارگران شده است؟؟؟ مگر این اولین خودکشی در پروژه های نفتی است؟؟؟ یعنی وزارتخانه این قدر از اتفاقات زیر مجموعه خود بی اطلاع است؟؟؟

آخرین خبری که از اجحافات پیمانکاران در ١٠ خرداد منتشر کرده و شرکت توسعه صنعت را تحریم کارگری کردیم به موارد تخلف این پیمانکار چنین اشاره کردیم:

١- در این شرکت به کارگران عیدی و سنوات نمی دهند.

٢- نرخ حقوق بر پایه سال ۹۷ تعیین شده است. بعنوان مثال برای کارگر سنگ زن با ۲۴ روز کار فقط ٣ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دستمزد می دهند و به جوشکار اف هم ۴میلیون حقوق تعیین کرده اند.

٣- شرایط خوابگاه کارگران بسیار افتضاح است. و در هر خوابگاه ٤ الی ٥ نفر می خوابند. بقیه رابه دلیل اینکه اتاق ها پر هستند در داخل سالن و یا کنار آشپزخانه جا داده اند.

٤- حمام ها آب گرم ندارند

همچنین با توجه به فصل گرما و تغییر ساعت کاری کارگران، این شرکت کارگران را درساعت ۵/۳۰ صبح سوار سرویس می کنند و به سر کار برده و تا ساعت ۱۲ ظهر وقت کاری است . اما کارگران را در وقت استراحت که تا ساعت ۲/ ۳۰ بعدازظهر می باشد به خوابگاه نمی برد و کارگران در محل پروژه رها کرده آنهم بدون داشتن امکانات رفاهی کانکس و کولر. کارگران مجبورند در کنار مخازن به استراحت بپردازند . در هوای گرم و شرجی ٣٤ درجه ای عسلویه.

با توجه به موارد بالا، این شرکت تحریم کارگری شده و از کارگران می خواهیم در این پروژه کار نکنند تا وضعیت رفاهی و حقوقی بهبود یابد.

لطفن سری به عسلویه زده و از مشکلات کارگرانی که به زیر ظلم پیمانکاران فرستاده اید با خبر شوید.