یاد بود ٢ تن از جان باختگان حادثه ناشی از کار در شرکت ماشین سازی تبریز برگزار شد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در این مراسم که از سوی مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز برگزار شد، همه آمده بودند به جز کارگران ماشین سازی تبریز. از دکتر حسین فتحی سرپرست اداره کل کار آذربایجان شرقی تا جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری!!! و کانون بازنشستگان. پیام تسلیت محمد شریعتمداری وزیرکار را به خانواده‌ها، بستگان، مدیریت و همکاران ٢ تن از کارگران جان باخته گروه ماشین سازی تبریز که هنگام کار و خدمت دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند ابلاغ گردید.

میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس ابراز امیدواری کرد با حمایت های قانونی و بکارگیری ایمنی در محیط های کار از حوادثات ناشی از کار برای نیروی انسانی جلوگیری بعمل آمده و با ارتقاء آموزش های کاربردی، مهارتی و آشنایی با حوادثات ناشی از کار دیگر شاهد این حوادث مصیبت‌بار نباشیم.

نه وزیر و نه مدیرعامل ماشین سازی هیچ کدام قولی برای بالا بردن حفاظت های ایمنی نداده و حتا از اینکه این حادثه ناشی از قصور چه کسانی بوده نیز سخنی به میان نیامد.

سالهاست سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران خواهان فعال تر شدن بخش بازرسی و ایمنی وزارت کار بوده وهستیم تا این اتفاقات را شاهد نباشیم. متاسفانه آنچه همیشه فراموش می شود اول ایمنی بعد کار است. به ویژه اینکه سود حداکثری، کارفرمایان را متمایل به کم کردن ایمنی کرده به اضافه اینکه وزارت کار هم چشمانش را بر این مهم بسته است.

مرگ این کارگران ناشی از قصور شخص وزیر و وزارتخانه اش بوده و سپس مدیرعامل ماشین سازی تبریز. نفرین بر شما باد!