اطلاعیه همبستگی کنفدراسیون جهانی اینداستریال با کارگران آذرآب

دادگاه جنایی اراک 42 کارگر آذرآب را به یک سال زندان، 74 ضربه شلاق (و یک ماه کار اجباری) محکوم کرد. این کارگران به خاطر اعتراض به عدم پرداخت حقوق بعد از خصوصی‌سازی صنایع آذرآب مورد مجازات قرار گرفته‌اند.

طبق حکم دادگاه کارگرانی که در تظاهرات شرکت کرده‌اند به اتهام برهم زدن نظم عمومی و توهین به مقامات مجرم شناخته شده‌اند. این حکم قابل تجدید نظر است.

در ضمن کارگران به خصوصی‌سازی و عدم پرداخت دستمزدها از مهرماه سال گذشته (98) اعتراض داشتند. ورود اینداستریال به مناقشه زمانی بود که 21 کارگر آذرآب دستگیر شده بودند. از آنجایی که شرکت خصوصی شده است کارگران با کاهش مداوم و شدید دستمزدها و مزایای شغلی مواجه شده‌اند.

طی سالهای اخیر برخی از شرکتهای دولتی در ایران خصوصی شده‌اند، ولی در حقیقت به دست افرادی از نزدیکان مقامات افتاده ‌است. عضو (محلی) اینداستریال، سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران (UMMI) طی انتشار بیانیه‌ای عاملان خصوصی‌سازی را به عنوان “اختلاسگران و باندهای جنایتکاری” متهم کرد که معیشت کارگران را هدف گرفته‌اند.

در این بیانیه آمده است: “معترضان متوقف نخواهند شد و خواستهای جنبش سندیکایی شکست نخواهد خورد.”

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران به همراه رفقای خود، چه در هفت‌تپه، آذرآب، اراک، کرمان، و معادن عسلویه، یا در هر گوشه‌ای از ایران، خواستار توقف خصوصی‌سازی صنایع کشور و مجازات کارفرمایانی است که از پرداخت حقوق و مزایای شغلی کارگران طفره میروند.

معاون دبیر کل اینداستریال، کمال اوزاکان گفت:

یکبار دیگر کارگران در ایران به خاطر به پا خواستن برای حقوق اولیه خود مورد حمله وحشیانه قرار گرفتند. کارگران زندانی آذرآب باید فورا آزاد شوند، همه اتهام ها باید لغو شود، و حقوق معوقه پرداخت گردد.

ما برای خاتمه دادن به بازداشت کارگران، فعالان عرصه کار، و اتحادیه‌های مستقل به تماسهایمان با حکومت جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد. همچنین ما به طور ویژه خواستار الغای مجازات غیر انسانی اعدام هستیم.

«آذرآب یک شرکت تولیدی بزرگ است که اجزای ساختاری برای نیروگاهها و پالایشگاهها می‌سازد. تولیدات اصلی آن عبارتند از: بویلرها، توربینها، و مخازن تحت فشار»

کنفدراسیون جهانی اینداستریال

11 تیرماه 1399