دندان تیز بانک ها برای ذوب آهن!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با سودآوری افسانه ای ذوب آهن، سرمایه داری مالی برای نابودی این صنعت مادر دندان تیز کرده است. مدیرعامل بانک تجارت که سلامش بی طمع نیست به ذوب آهن رفته و چنین گفته است: «ذوب آهن توانسته با صادرات محصولات خود ارز حاصل را به کشور بازگرداند…. بانک ها مشاوران خوبی برای تولیدکنندگان محسوب می شوند… ذوب آهن نیازمند یک پشتوانه مالی است» و در نهایت بانک تجارت شریک راهبردی ذوب آهن اصفهان برای ارتقا تولید گردید. بانک دی هم برای اینکه از این نمد کلاهی برای خود داشته باشد اعلام همکاری با ذوب آهن نمود.

با ارزآوری ٧ برابری فولاد نسبت به صادرات سنگ آهن و سودهای ٥٠ الی ٣٠٠ درصدی در ذوب آهن، سرمایه مالی برای تصاحب این ارزها و ایجاد محیطی برای اختلاس گران، دورخیز نموده اند. وگرنه چرا ذوب آهن که ٨٠ درصدش متعلق به سازمان تامین اجتماعی است از بانک رفاه که آنهم متعلق به سازمان است دعوت به همکاری نکرد؟؟؟ آیا مدیران سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه، ذوب آهن به دنبال اجرایی کردن دستورات صندوق بین المللی پول و تحقق نئولیبرالیسم در این نهادها هستند؟

کسی نیست به این بانک ها بگوید که مشاوره شما بر سر هپکو مهمترین سازنده ماشین آلات سنگین راهسازی در خاورمیانه چه بلایی آورده است؟ که کارگرانش به گدایی افتاده اند. نابودی اولین کارخانه سازنده لوازم خانگی (ارج) و کارخانه های ماشین سازی و تراکتورسازی تبریز سازنده ماشین های تراش و ماشین های کشاورزی آیا ماحصل کار مشاوره های شما نیست؟

بی تردید سیاست های نئولیبرالیستی و دستورات صندوق بین المللی پول در راستای نابودی صنعت ذوب هم به دست سوداگران بانک ها رقم خواهد خورد.