زحمتکشان دیروز، گرسنگان امروز!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ١٠ اسفند ٣ در ادامه اعتراضات بازنشستگان در سراسر کشور امروز هم بازنشستگان ٢٥ شهر تهران، کرج، شاهرود، شیراز، ایلام، مشهد، خرمآباد، اراک، اهواز، شوشتر، تبریز، سنندج، کرمانشاه، زنجان، کرمان، دزفول، اصفهان، شوش، شاهرود، آبادان، خرمشهر، بجنورد، قزوین، نیشابور، رشت در شهرستان ها در مقابل اداره کل تامین اجتماعی و در تهران در مقابل وزارت کار و راهپیمایی به سمت سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت. حضور پررنگ خانم ها ی بازنشسته فولاد اصفهان بسیار چشمگیر بود. در تهران سخنرانان از نامه های نوشته شده به آقای قالیباف رییس مجلس و سالاری رییس سازمان تامین اجتماعی سخن گفتند. نامه به آقای قالیباف که با امضای بیش از ٣٠٠٠ بازنشسته مزین به کدملی صورت گرفته بود چنین آمده است: «جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام، بدینوسیله اینجانبان امضا کنندگان زیر، با توجه به بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ ، مطالب زیر را به اطلاع می رسانیم: همانطور که مستحضرید بازنشستگان تامین اجتماعی در همسان سازی اجرا شده در مرداد ۱۳۹۹ نسبت به بازنشستگان کشوری مورد بی مهری قرار گرفتند که این امر موجب ایجاد جو نا امیدی و فاصله طبقاتی در جامعه می گردد . بنابراین نمایندگان محترم مجلس یازدهم در آخرین بازبینی لایحه بودجه، اگر «واقعا» قصد حمایت از کارگران و بیمه‌شدگان کم‌درآمد تامین اجتماعی را دارند، باید دو اقدام اساسی انجام دهند: اول اینکه مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان بطور جداگانه به رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دهند و دوم اینکه به این بند، یک تبصره ی روشن، مشخص و غیرقابل تغییر بیفزایند که این مبلغ ، فقط و فقط باید جهت همسان سازی مستمری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی صرف گردد.

بنابراین نمایندگان ضمن افزایش مقدار اعتبار بند (و) به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، باید کیفیت آن را نیز تغییر داده و به نفع سازمان، اصلاح و شفاف‌سازی کنند؛ به صراحت قید کنند ۹۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبار، سهم سازمان تامین اجتماعی است و باقی اعتبار باید میان باقی شرکای بند (و) تقسیم شود. نمایندگان مجلس باید وخامت اوضاع سازمان و بیمه شدگان آن را درک کنند که حتی در صورت پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بند (و) به سازمان، باز هم در ۱۴۰۰ سازمان حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت.قبلاً از توجه شما برادر محترم کمال تشکر را داریم» همچنین نامه نوشته شده به آقای سالاری رییس سازمان تامین اجتماعی که در تجمع خوانده شد آمده است:« ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی جناب آقای سالاری، احتراما، با توجه به اظهارات مکرر جنابعالی و وزیرکار و دیگر مسوولین در رابطه با ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی بدین وسیله از شما می خواهیم در خصوص حقوق دریافتی، مزایا، پاداش، عیدی، وام های گرفته شده از سوی شما، معاونین محترم تان، هیات امنای سازمان و هیات مدیره شستا شفاف سازی کنید! مقایسه‌ی درآمد مدیران و کارگزاران با اقشار آسیب‌پذیر نمایه ای از رعایت عدالت در سازمان است»

تجمع کنندگان با نصب پلاکارد و در دست داشتن تراکت ها ی که حاوی مطالبات معوق از جمله همسان سازی و افزایش دستمزد های زیر خط فقر مطابق نرخ تورم و اجرای قوانین مصوب تامین اجتماعی و اجرای” قانون ساختار …..” مصوب سال ١٣٨٣ و رفع تبعیض بین صندوق های بازنشستگی بودند و فریاد فریاد از این همه بیداد را سر دادند . البته اجرای هرچه سریعتر همسان سازی مطابق آنچه در صندوق های بازنشستگی لشگری و کشوری انجام شد ه از خواسته های اعضای سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی بود . بازنشستگان با راهپیمایی جلوی ساختمان تامین اجتماعی و وزارت کار عزم خود را برای ادامه مبارزه با قانون شکنان و سوداگران سود پرستی که خود را بخواب خرگوشی زده اند اعلام کردند . در حاشیه گردهمایی یکی از کارگران شرکت واحد می گفت اهل کرمانشاه هستم دو میلیون و هفتصد دستمزدم است که اصلا کفاف زندگیم را نمی کند و اظهار ناامیدی از امنیت شغلی و آینده خود می نمود ضمن همدردی با او گفته شد: این گردهمایی و خواسته های بازنشستگان، جهت رفاه حال شاغلینی که فردا به مرز بازنشستگی می رسند، نیز است . تجمع ساعت ١٣ به اتمام رسید.