اعتصاب در لاستیک پارس ادامه دارد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با توجه به ورود اداره کار به موضوع اعتصاب و ترتیب دادن جلسه ای با حضور آقای حق پرست رییس اداره کار ساوه و خانم فرزاد نیا کارفرما و شورای کارگری کارخانه، متاسفانه تاکنون توافقی حاصل نشده و کارگران کماکان به اعتصاب خود تا رسیدن به خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

کارفرما در این جلسه قول داده است بسته های غذایی را از ٣٠٠ هزار تومان به ٧٠٠ هزار تومان خواهند رساند و صد هزار تومان هم بابت عید کارگری اول ماه مه به کارگران پرداخت خواهد شد. حقوق و عیدی را هم پرداخت کرده فقط کارگران باید کار را شروع کنند تا بتوانیم بعد از عید و تا آخر اردیبهشت تصمیماتی راجع به صندوق تعاون کارگران بگیریم. البته ‌‌با افزایش حقوق مخالفت کرده اند. کارفرما می گوید:« ما زمان جنگ هم موشک تو سرمون میریختن ولی عقب ننشستیم» یعنی تهدید کارگران به آوردن کارگر از کارخانه کیان تایر.

این اظهارت بی خردانه از سوی کارگران رد شده و کارگران معتقدند ایشان برای خود وقت می خرد. کارگران در مورد خواسته های اصلیشان ١- شفاف شدن وضعیت موجودی صندوق تعاون کارگران ٢- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پا فشاری می کنند. کارگران به کارفرما گفته اند:« روزی که برای تملک این کارخانه آمدید با شما خواسته های خودمان را مطرح کردیم و شما هم قول دادید آنها را اجرایی کنید و الان پیمان شکنی کرده اید و ما را هم با آوردن اعتصاب شکن تهدید می کنید. الان ٣ سال از زمان واگذاری گذشته است و هیچ اقدامی در مورد خواسته های ما از سوی کارفرما صورت نگرفته است»

در زمان خصوصی سازی یک از بندهای مفاد قرارداد این است که: ١- باید خریدار اهلیت داشته باشد ٢- حداقل تا ۵سال آینده حق اخراج کارگری را ندارد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران به برادران خود در کارخانه لاستیک پارس ساوه اطمینان می دهد که هیچ کارگری از کیان تایر و یا کارخانه های دیگر لاستیک سازی برای شکستن اعتصاب اقدام نخواهد کرد.

کارگر برادر کارگر