روز جهانی زن را گرامی می داریم!

هشت مارس روز زنان بی چهره ای است که داستان زندگی شان جذابیت رسانه ای ندارد، داستان شان تکرار ستمدیدگی و محرومیت است. ٨ مارس روز زنان کارگری ست که در کارگاههای کارآفرینان و نیکوکاران و خیّرها استثمار می شوند. روز زنانی است که در مناسبات سرمایه داری انسان به حساب نمی آیند.

٨ مارس روز جهانی زن، درحالی فرا می رسد که زحمتکشان در سراسر جهان وضعیت خوشآیندی ندارند و این برای زنان جهان وضعیت بدتری را رقم زده است. زنان در سراسر جهان درک کرده اند که تا لغو نابرابری اجتماعی، رسیدن به خواسته ها در سیستم سرمایه داری ناممکن است. به همین دلیل زنان ایرانی دوشادوش مردان به اشکال مختلف مطالبات برابر خواهانه خود را در جامعه گسترش می دهند، مطالباتی از قبیل فقرزدایی و لغو قوانین تبعیض آمیز و محدودیت ها در امر اشتغال و تحصیل زنان و فراهم آوردن قوانینی در جهت اشتغال و دستمزد برابر، افزایش حداقل دستمزد زنان (و مردان) کارگر براساس سبد معیشت خانواده، حق ارث و دیه برابر، دسترسی به مهد کودک، داشتن بیمه، نبود آزار جنسی در محیط کار و فضای عمومی، تصویب قوانین حمایتی در زمینه منع انواع خشونت به ویژه خشونت خانوادگی، چند همسری، حق حضانت، لغو کودک همسری، توانمند سازی زنان به ویژه برای قشرهای محروم زنان، کاهش نرخ بیسوادی و رشد آموزش های تخصصی زنان، با مبارزات متحد با مردان در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

امروز پرستاران در صف مقدم مبارزه برای غلبه به کرونا هستند. مرد و زن بدون اغماض، مرگ به سراغشان می آید پس چرا باید در رفاه و حقوق مدنی و سیاسی و صنفی برایشان تبعیض قائل شد؟

سنديكاى كارگران فلزكارمكانيك ايران روز جهانی زن را به همه زنان میهنمان از جمله زنان مبارز فعال در عرصه دفاع از حقوق زنان به ویژه آنان که اکنون در زندان هستند، وکلای زن، پرستاران، کارگران و کارمندان زن، زنان کشاورز، زنان تن فروش، دختران قالیباف، آموزگاران، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، زنان خانه دار، دختران کار و خیابان، زنان کارتن خواب، دختران کوچک فال فروش و گل فروش و مادران فردا شادباش گفته و کوشش خواهیم کرد که سندیکا را به میان مزدبگیران ببریم.

بیایید دست در دست هم برای تغییر این شرایط غیر انسانی مبارزه کنیم. برابری، آزادی، عدالت، همبستگی و صلح شعار همیشگی جنبش زنان بوده و هست. بدون زنان، هیچ جنبش فراگیر واقعی نمی تواند وجود داشته باشد. این اعتقاد ماست و برای آن می کوشیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

اسفند ١٣٩٩