اعتراض سراسری به دغلکاری مدیریت تامین اجتماعی!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ١٠و نیم صبح در اعتراض به دغلکاری مدیریت تامین اجتماعی بازنشستگان در ٢٥ شهر تهران، بهشهر، زنجان، تبریز، اصفهان، نیشابور، خرم آباد، کرج، ایلام، نوشهر، اراک، شیراز، اهواز، رشت، قزوین، کرمانشاه، بجنورد، شوشتر، مشهد، شوش، اردبیل، سنندج، کرمان، شاهرود، ساری تجمع کردند.

در تهران بیش از ٣٠٠ بازنشسته گردهم آمده بودند. یکی از سخنرانان گزارشی از تحویل نامه با امضای کدملی ٦٠٠ بازنشسته به سازمان تامین اجتماعی اشاره نمود و گفت در این نامه تاکید شده است ابتدا باید مرحله دوم همسان سازی سال ١٣٩٩ انجام شود، سپس اضافه مستمری سال ١٤٠٠ صورت گیرد. در ضمن شش ماه معوقه ی مرحله ی دوم نیز پرداخت شده ، سپس همسان سازی سال ١٤٠٠ صورت گیرد.همچنین برای تمام این موارد حکم جداگانه برای بازنشستگان صادر شود و برای همسان سازی سال ١٤٠٠ باید همه‌ی مبلغ ٨٩ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران اختصاص یابد.

سخنران دیگر گفت:« حکومت باید نرخ ارز و تورم را کنترل کند. وزارت بازرگانی دولتی باید احیا شده و در موقع کمبود ها، ارزاق عمومی را وارد نموده، شبکه ی تعاونی ها و شورای محلات احیاء شده تا دوباره توزیع کالاهای اساسی را بر عهده گیرند.

سخنران سوم تاکید بر این داشت که این تجمعات صنفی و مطالباتی است و اگر مسئولان سازمان تامین اجتماعی به قول و قرارهای خود پایبند بودند احتیاجی به این تجمعات در شرایط سخت کرونایی نبود. این سخنران تأکید بر این داشت که جهت‌گیری عمومی حکومت و سازمان ظلم به اکثریت است. شعارها چنین بود:

اسماعیل گرامی آزاد باید گردد! – ما دیگه رای نمی دیم/ از بس دروغ شنیدیم – تا وضع ما چنینه/ یکشنبه ها همینه – لشکری، کشوری، تامین اجتماعی / اتحاد، اتحاد

ناصرآغاجری نیز طی سخنانی اجرای اصول ٢٧ و ٢٩ قانون اساسی را خواستار شد که با شعار قانون اساسی اجرا باید گردد روبرو شد.

سپس بازنشستگان به سمت سازمان برنامه و بودجه راهپیمایی کردند. متاسفانه خانم های پلیس می خواستند یکی از خانمهای بازنشسته را بازداشت کنند که بازنشستگان اجازه این کار را ندادند و با کمک یکی از آقایان این خانم بازنشسته به میان تجمع کنندگان برده شد. این بازداشت که در راستای متشنج کردن تجمع بود باعث شد بانوی سخنران بگوید:« ما با وقار و وزن خود به هیچ کس اجازه نمی دهیم تجمع ما را بهم بریزد» تجمع در ساعت ١٢ و نیم خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در تبریز بازنشستگان پس از آنکه بلندگوی اداره کل تامین اجتماعی را گرفته و خواسته های خود را به آقای سمسار مدیرکل تامین اجتماعی که در تجمع حضور داشت اعلام کردند و بعد به داخل ساختمان تامین اجتماعی رفته تحصن کردند و به نشانه اعتراض یک سفره خالی پهن کردند و علیه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شعار دادند و از او خواستند که از مقام خود استعفا کند. و شعار:« میمیریم میمیریم، حق مون رو می گیریم» سر دادند و اعلام کردند که با توپ و تانک هم بیرون نخواهند رفت. ساعت ٤ یکی از فرماندهان نیروی انتظامی در مقابل آقای سمسار و از قول ایشان گفت که تا پس فردا خواسته های شما را ایشان پاسخ خواهد داد و بازنشستگان به تحصن خاتمه دادند.