میمیریم میمیریم، حقمون و میگیریم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اعتراض به دروغگویی و فریب سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان خشمگین را در شهرهای تهران، کرج، اهواز، اراک، مشهد، شوش، خرم آباد، تبریز، رشت، ساری، اصفهان، قزوین، نیشابور به خیابان آورد. کانون های بازنشستگی دست نشانده که با فریب های خود بازنشستگان را در ناآگاهی نگه می دارند از چند روز مانده به اعتراض کارگران ا امیدوار کردند که حقوق هایشان افزایش خواهد یافت و از روز پنجشنبه با گذاشتن قول های مسوولین بازنشستگی به آنان القا کردند که کار تمام شده است. خانه کارگری ها هم برای ایجاد تفرقه در میان بازنشستگان و با علم به اینکه بسیاری از اعضایشان در تجمعات بازنشستگان مستقل شرکت می کنند، تلاش کردند اعتراضات بازنشسته ها را مصادره و در گول زدن بازنشسته ها به همدستی سازمان تامین اجتماعی برخیزند.

در تبریز با دستگیری احد اصدقی نماینده کانون بازنشستگان تبریزی که هفته پیش برای مذاکره به تهران آمده بود موجی از خشم را در بازنشستگان تبریزی به وجود آورد و با شعار «میمیریم میمیریم/ حقمون و میگیریم» به تظاهرات آمده بودند. در رشت کارگران که با اطلاعیه های جعلی منتشر شده در فضای مجازی برای لغو تجمع روبرو شده بودند بازهم به مقابل اداره تامین اجتماعی آمده و این تفرقه افکنی را خنثا کرده و فریاد« همسان سازی کجا بود/ دروغ، فریب، ریا بود» را سر دادند. در اصفهان با آنکه حضور گارد ویژه بسیار چشمگیر بود بازنشستگان تجمع خود را برپا کرده خواستار همسان سازی واقعی شدند.

در تهران از ساعت ٨ با استقرار پلیس و نیروهای لباس شخصی، معلوم بود که تجمعی را نخواهند گذاشت شکل بگیرد. از ساعت ٩ صبح کمتر از ٢٠٠ نفر خانه کارگری ها در ضلع شمالی وزارت کار برای تشکر از رییس سازمان تامین اجتماعی آمده بودند که معلوم بود حتا حنایشان برای اعضای خودشان هم دیگر رنگ نداشته وگرنه چنین حقیر نمی شدند. در کنار این تجمع عده ای که خود را دانشجویان دانشگاه تهران می نامیدند با دستگاههای فیلمبرداری و مصاحبه با کارگران، عقایدشان را در مورد موضوعات مختلف کارگری جویا می شدند.

در مترو شادمان حضور لباس شخصی ها مشهود بود و هر تجمع سه نفره را خنثا می کردند. هدف پیرزنان و پیرمردان بودند. چندین خانم بازنشسته گوشی های تلفنشان گرفته شد. اتوبوس های شرکت واحد از ساعت ٩ تا حدود ساعت ١٠ از نگه داشتن اتوبوس خود در ایستگاه شادمان منع شده بودند. چندین بازنشسته دستگیر و روانه ون های مستقر در آنجا شدند. بسیاری از بازنشسته ها توسط لباس شخصی ها با تهدید و توهین به مقابل مترو برده و آنان را وادار می کردند برگشته و سوار مترو گردند.