نه به بی قانونی و گرسنگی(٨)

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٤ تیرماه ١٤٠٠ برادران کارگر از پروژه های اورهال ١٥ و ١٦، جهان پارس مهران، شرکت زلال پالایشگاه اصفهان، پترو پالایش کنگان، رادیو گراف های نیروگاه بیدخون، تلمبه خانه ٥ بندرعباس فره قاضی شرکت پایندان، جهان پارس آذر شهرستان مهران گروه مکانیکال، هلدینگ نفت ستاره دماوند به کمپین «بیست ده» پیوستند تا یاریگر کمپین و سفره های خالی خود باشند. با پیوستن این برادران تاکنون ٢٥ هزار کارگر در مناطق مختلف راهی خانه های خود شدند تا با سری افراشته به خانواده و دوستان خود بگویند که تن به ذلت نداده خواهان حق خود هستند. در این بین گروه مکانیکال شرکت جهان پارس که پیشقدم برای تخلیه نیرو از شرکت بودند همگی اخراج شدند تا دیگر کارگران ترسیده در سر کار باقی بمانند.

توصیه ما به همه مردم ایران، دوستداران زحمتکشان، همسایگان و آشنایان برادران معترض پروژه ای این است که، این کارگران امروز به حمایت شما احتیاج دارند. حمایت کلامی، حمایت معنوی، حمایت مالی… که نباید از این کارگران دریغ شود. هر کجا که هستید به این خانواده های پروژه ای کمک کنید.

اگر کسی از خانواده این برادران شجاع مکانیکال خبر دارد با ما تماس بگیرید تا در حمایت سندیکا قرار گیرند.

از بعضی از پروژه ها خبر می رسد که کارفرمایان تلاش دارند با پیشنهادهای عوامفریبانه سر کارگران کلاه بگذارند و آنان را به سرکار کشاند و اعتصاب را دچار خلل کنند. هوشیار باشیم. زمانی به سرکار خواهیم رفت که کارفرمایان شرایط ما را پذیرفته و در قراردادها نوشته و امضا کرده و برایمان واتساپ کنند.

صبور باشیم. از برادران خود که در کارگاهها هنوز به ما نپیوسته اند با منطق و محبت بخواهیم که به کمپین بپیوندند. به آنان توهین نکنید آنان برادران ناآگاه ما هستند که هنوز منافع خود را تشخیص نمی دهند. تلاش کنیم با ریش سفیدی و منطق از آنان بخواهیم که به کمپین بپیوندند. پیروزی ما پیروزی آنان است.

کارگر برادر کارگر