کشتار کارگران همچنان ادامه دارد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در تاریخ ٢ مرداد ماه با انفجار دیگ مذاب کارخانه فولاد سپهر شرق عجبشیر 4 کارگر مصدوم شدند و به بیمارستان منتقل گردیدند. امروز ١٠ مرداد ٢ تن از این کارگران به نام های هادی علی نژاد اصل و منوچهر کیایی در بیمارستان سینای تبریز درگذشتند.

آنچه که کارگران از این حادثه می گویند حاکی از این است که کارگران با پرتاب دستی آهن قراضه ها به داخل دیگ مذاب دچار چنین مصدومیتی شدند. در این حادثه مواد مذاب به ارتفاع حدود ۱۵ متر فوران کرده و چهار کارگر حاضر در اطراف کوره را دچار سوختگی کرده بود. این در حالی است که به دلیل مجهز نبودن کارگران به ساده ترین پوشش ها از جمله لباس کار مناسب، کلاه و دستکش در این کارخانه، این مصدومیت ها بی تردید ادامه خواهد داشت. اما حیرت آور اینکه پرتاب دستی آهن قراضه ها به داخل دیگ مذاب از طرف کارگران است. یعنی کارخانه ای به آن عظمت جان کارگر برایش این قدر بی اهمیت است که از دستگاههای فنی برای ذوب استفاده نکرده است. بازرسین وزارت کار در کجا سرشان گرم است که این تخلف محرز را مورد بازرسی ایمنی قرار نداده اند؟ نکند سیبل شان چرب شده باشد؟

به هر حال هرچه باشد قصور اداره بازرسی و ایمنی کار و مدیریت این کارخانه محرز است و مسوول مستقیم این حادثه این افراد هستند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن همدردی با خانواده های داغدار این کارگران از هیچ اقدامی برای کمک به پرونده این حادثه کوتاهی نخواهد کرد.