اعتصاب در شركت راهسازى سداد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت راهسازی سداد کارگاه قطعه اول زیرسازی راه آهن مبارکه سفیددشت مالک شرکت فردی است به نام آقای اختراعی.

آنچه در این کارگاه می گذرد زوایای پنهانی است از محیط های کارگری خصوصن در مناطقی از ایران که هیچ گونه آشنایی با حق و حقوق قانونی خود و نقش تشکلهای کارگری ندارند، آشکار می گردد و مشخص می شود چه سواستفاده هایی از وجود نیروی زیاد بیکار به عمل می آید. در این کارگاه حدود ٥٠٠ نفر در دو شیفت روز و شب به طور مستقیم مشغول به کار هستند. رعایت قانون کار در این کارگاه با حداقل ممکن اجرامی گردد. کارگران ساده رانندگان، تعمیرکاران، و نیروهای حراست بیشتر از استانهای همجوارِ اصفهان، چهارمحال و خوزستان می باشند.

بالاخره در این کارگاه تحمل کارگران را تمام شد و برای اولین بار در تاریخ پنجم مردادماه رانندگان، تعمیرکاران و کارگران ساده در شیفت شب از رفتن به سرکار خودداری کردند. که با واکنش سرد مسوولین کارگاه مواجه شدند. مسئول واحد ماشین آلات گفت:« تا یکی دو ساعت دیگر خسته شده به کار بر خواهد گشت» اما برخلاف این ادعا، جانشینان شیفت روز آنها که تعدادشان بیشتر است اعتصاب را ادامه دادند. سرپرست کارگاه آقای کاظمی که همیشه درخواستهای نیروها را به تندی جواب می داد بعد از تشکیل جلسه ای اضطراری با سرپرستان واحدها به میان اعتصابیونی که در محوطه ورودی کارگاه جمع شده بودند آمده و اظهار داشت:« من هم از شما هستم و می دانم همه مشکل دارید. صاحب شرکت هم دنبال گرفتن پول است که به محض دریافت پول حقوق دو ماه شما پرداخت خواهد شد پس سرکار بروید تا غیبت محسوب نگردد» ولی کسی حاضر به سرکار رفتن نبود و از درخواست او مبنی بر انتخاب نماینده برای گفتگو، هم استقبال نکردند و بر پرداخت حقوق 4 ماهه عقب افتاده خود برای سرکار رفتن اصرار نمودند و همچنین خواهان پرداخت حق بیمه مرداد ماه سال گذشته شدند. سرپرست اداری گفت:« با تأمین اجتماعی صحبت شده و قرار است شرکت جریمه بیمه را پرداخت کند تا این موضوع هم حل گردد».

اعتصاب روز چهارشنبه در مقابل فرمانداری اصفهان ادامه یافت که فرمانداری از نماینده اداره کار خواست برای جوابگویی در جمع کارگران حاضر شود. نماینده اداره کار اظهارداشت:« چرا تاکنون ساکت بوده اید و اداره کار را در جریان این مسایل نگذاشته اید.»

در پایان از اعتصابیون خواست روز شنبه سرکار خود حاضر شوند و روزهای اعتصاب هم جزو کار محسوب می گردد و سه شنبه هم حداقل، حقوق یک ماه پرداخت می گردد.