نه به بی قانونی و گرسنگی!(٤٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٢ مردادماه از امور اداری شرکت نفت خانم شهریاری با نماینده ١٠٠ کارگر پروژه ای رامهرمزی، آقای مازیارگیلانی نژاد تماس گرفت تا ایشان پاسخگوی سوالات آقای بختیاری نیا مسوول ادارای در مورد نامه ارسالی این کارگران به کمیسیون انرژی مجلس باشد. که متاسفانه تاکنون تماس از سوی آقای بختیار نیا با ایشان صورت نگرفته است. از جمله این سوالات این است که کدام پروژه ها کارگرانشان مشکل دارند و این مشکلات چیست؟ البته قبلن در مورد موارد ٨ گانه کمپین چه در نامه ارسالی و چه شفاها به مسوولین شرکت نفت پاسخ هایی داده شده است.

اما آنچه مهم است کارگران می بایستی از این نماینده حمایت کرده تا بتواند با قدرت مشکلات کارگران پروژه ای را با مسوولان در میان گذاشته آنان را مجاب کند که ماده ١٣ قانون کار را رعایت کرده تا حقوق کارگران عقب نیفتد، لیست بیمه بر اساس دریافتی ها باشد و مسایل رفاهی از جمله موضوع ١٥ روز کار ١٥ روز استراحت هم برای کارگران پروژه ای مانند کارگران رسمی شرکت نفت اتفاق بیفتد و از همه مهمتر دست پیمانکاران از پروژه ها کوتاه شده کارگران مستقیم با خود شرکت نفت قرارداد ببندند.

شوربختانه گروگان گرفتن حقوق کارگران و دادن وعده های فریبکارانه همچنان از سوی کارفرمایان ادامه دارد. از کارگاه ماشین سازی اراک واقع در پتروشیمی بوشهر با کلیه پرسنل خود تماس گرفته شده و آنان را تهدید کرده اند. خوشبختانه همه نفرات مونتاژکار و جوشکار یک پاسخ همگانی داده اند:« تا حقمون را نگیریم و هر جور که کمپین گفته، طبق آن به سرکار می آییم.» هر چند بیمه خرداد کارگران به بیمه واریز شده است.

دوستان تا ما به سرکار نرویم هیچ لوله ای جوش نخواهد خورد و هیچ پروژه ای پیشرفتی نخواهد داشت. قدرتمان را باور کنیم. اگر این افراد می توانستند به جای ما کارگر بگیرند در این ١٠ روز گرفته بودند پس کارگران بیکار هم از ما حمایت می کنند. به جز ما هیچکس نمی تواند پروژه ها را راه بیاندازد. کارگران بیکار مطمئن باشند که کارفرمایان برای جبران این تاخیر مجبورند به جای ٥٠ کارگر ٧٠ کارگر بگیرند تا پروژه را به موقع تحویل دهند.

آنکه بی تردید پیروز است کارگرانی هستند که به کمپین وفادار مانده اند.

به اطلاع همه کارگران پروژه ای می رسانیم همچنان ٨ مورد خواسته شده کمپین تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد.

باز هم تاکید می کنیم که شرط مذاکره با کارفرماها، اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم