نه به بی قانونی و گرسنگی! (٤٥)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در روزهای اخیر لیست حقوقی به نام ( برجامی ) منتشر شده و از مهر و نام گروه پایپینگ استفاده نموده اند و حقوق ها تغییرات کاهشی داشته اند. به این وسیله به همه نیروهای هوادار کمپین ٢٠ – ١٠ اعلام می کنیم هیچ تغییرات حقوقی در لیست اولیه منتشر شده نخواهیم داشت و این را یک ترفند تفرقه افکنانه می دانیم. همچنان اعلام می کنیم ٨ بند کمپین برای توافق با کارفرما اعتبار داشته و کارفرما باید رعایت کند وگرنه همچنان در اعتصاب خواهیم ماند تا پیروزی.

در راستای اینگونه تفرقه اندازی ها با خبر شدیم عده ای از پیمانکاران و کارگران ماها که قبلن به نماینده ١٠٠٠ کارگر پروژه ای و نماینده کنونی کارگران رامهرمزی آقای مازیار گیلانی نژاد در سایت ها و کانال های تلگرامی توهین کرده و کار را به جایی رسانده اند که به صفحه شخصی مدیران کمپین رفته به آنان توهین و تهدید روا داشته اند. لذا از همین جا اعلام می کنیم هرگونه توهین به نمایندگان و مدیران کمپین از سوی هر کسی، با برخورد سخت ما روبرو خواهد شد و کاری خواهیم کرد که این تفرقه اندازان حتا در خانه هایشان هم از ترس بر خود بلرزند. ما پشتیبان برادران غیرتمند نماینده و طراحان کمپین هستیم و اجازه نخواهیم داد نفوذی های پیمانکاران در هر شکل و لباسی و با هر عنوانی بخواهند تفرقه انداخته و اتحاد شکنی کنند.

در پتروشیمی هنگام(٧٠ نفر دفتری و اجرا) اعتصاب شکنان با بدعهدی کارفرما روبرو شده و بعد از یک ماه پشت کردن به کمپین امروز به آنها گفته شده است قرارداد جدیدی وجود ندارد و می بایست طبق ٢٤ – ٦ به مرخصی بروند. این سزای عهد شکنان است. هر چند که ما از این عمل کارفرما خرسند نیستیم اما باز هم به اعتصاب شکنان می گوییم به برادران خود پیوسته و به جای گوش دادن به حرف های بی پشتوانه کارفرمایان به توصیه های ما که به نفع شماست گوش کنید. منافع کمپین برای همه کارگران است.

شرکت پاژ فولاد بوتیای ایرانیان هم حقوق خرداد ماه کارگرانش را به گروگان گرفته است. هشدار می دهیم که تا حدی صبر پیشه خواهیم کرد و نام تفرقه افکنان و گروگان گیران حقوق کارگران را تاکنون نگفته ایم، پس به وظایف انسانی تان در حق کارگران عمل کنید. این کمپین برای پیمانکاران کوچک هم خوب شده است و می توانند با زدن الحاقیه به قراردادهای خود تقاضای افزایش مبلغ قرارداد داشته باشند تا بتوانند کارگران را بر طبق کمپین استخدام کنند، هر چند که می دانیم بخشی از پیمانکاران این کار را کرده اند ولی نمی خواهند به خواسته های کمپین تمکین کنند و به اجرا بگذارند و پول الحاقیه را می خواهند به جیب بزنند و باز هم برده وار از ما کار بکشند، اما کور خوانده اند.

در خانه می مانیم تا حق همسر زحمتکش و فرزندان مان را بگیریم و شرافتمند و سر بلند در جامعه و سر سفره مان بنشینیم.

کارفرماها به هر دری می زنند تا کارگر استخدام کنند حتا پشت ماشین های خود هم آگهی برای استخدام جوشکار و فیتر زده اند اما همه این تلاش ها به در بسته خورده است. کارگران بیکار هم به کمپین پیوسته اند.

باز هم تاکید می کنیم که شرط مذاکره با کارفرماها این است: اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید. روز گذشته کارفرمای ماشین سازی اراک واقع در پتروشیمی بوشهر بیمه خردادماه کارگرانش را پرداخت کرده و تصویر آن را برای مدیران کمپین فرستاده است.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم