نه به بی قانونی و گرسنگی! (٤٦)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٤ مرداد کمپین استوار به پیش می رود و کارگرانی که در اسکله نفتی حرا قشم و شرکت شیمبار خط لوله تیران بصورت اورهال کار می کنند بنابر مقررات کمپین به سرکار رفته و با روز ٢ میلیون تومان کار می کنند. همچنین شريت‌ پایندان پیمانکاری صالحی مالملی تلمبه خانه بندرعباس قرارداد طبق کمپین بسته است. بسیاری از کارگرانی که بر طبق مقررات کمپین به سرکار رفته اند در جلسه ای توسط پیمانکاران و یک نماینده کارگران پروژه ای شهرشان قرارداد تنظیم کرده اند. البته هنوز کارفرماها و پیمانکاران از ترس پیمانکاران دیگر قرارداد کارگرانشان را علنی نکرده اند. طبق گزارشات، کارگران شرکت جهانپارس مهران هم طبق کمپین قرارداد بسته اند و مدیریت به کارگران هشدار داده اند که قراردادهایشان را برای مدیران کمپین فعلن نفرستند وگرنه اخراج خواهند شد. بی تردید تا رویت این قرارداد موضوع از نظر مدیران کمپین در ابهام قرار دارد.

بر طبق خبری داشتیم از اینکه شرکت نفت سازه قشم شرکت فرازان سازه دریا، بابک حراجی – َسجاد محمدی فورمن و معاون کارگاه محمودی نسب کارگران را فریب داده و با وعده ٢٠/١٠ امروز که خواسته اند قرارداد بنویسند، گفته اند ٢٤ روز ٢٠ تومان جوشکار. که کارگران همگی تسویه کرده و به خانه برگشتند. همچنین کارگاه سلحشور فاز دو آبادان ٢ کارگر اعتصاب شکن نتوانستند کار کنند که تسویه شدند. سلحشور فهمید که با دوتا نیرو نمیشود پروژه راه انداخت.

متاسفانه ٣٠٠ کارگر اورهال پالایشگاه اصفهان چند روز پیش اعتصاب کردند و چون دیگر کارگران از این اعتصاب حمایت نکردند و مدیریت پالایشگاه هم که دید فقط یک چهارم نیروها دست به اعتصاب زده اند همه را اخراج و بلک لیست کرد. از همه کارگران می خواهیم پالایشگاه اصفهان را تحریم کارگری کرده تا عوض شدن مدیر و شرایط برای کار به آنجا نروند.

هشدار می دهیم به دکتر بی تربیت یوسف داوودی رییس پتروشیمی مسجدسلیمان که ما را دهاتی خوانده اند. ایشان نشان دادند که خانواده شان چه موجودی را تربیت و روانه جامعه کرده اند. دکتر بی شخصیت، ما افتخار می کنیم که دهاتی هستیم اما تربیت خانوادگی داریم. زبان ما همیشه علیه ستم باز بوده و تو را هم از این پتروشیمی بیرون خواهیم کرد. متاسفیم برای مجموعه شرکت نفت که چنین مدیرانی دارد. دفعه آخرت باشد به کارگر توهین می کنی وگرنه در شهر و محله زندگیت برایت آبرو نخواهیم گذاشت.

خبر رسیده، ماشین سازی اراک میخواهد نیروی کارخانه ای برای پروژه آبادان فاز دو بیاورد. هم به اعتصاب شکنان و هم به مدیریت ماشین سازی اخطار می دهیم کارگران را بی جهت تحریک نکرده و هرچه زودتر مقررات کمپین را به مرحله عمل بگذارند.

باز هم تاکید می کنیم ٨ بند کمپین باید اجرا شود و شرط مذاکره با کارفرماها این است: اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم