نه به بی قانونی و گرسنگی! (٤٧)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٥ مردادماه خبر خوشی از شرکت فلات قاره دریافت کردیم که باید به قدرتمندی کمپین ایمان آورد. این شرکت نه تنها قرار است ٢ تا ٣ میلیون فقط به کارگران اعتصابی افزایش حقوق بدهد بلکه حقوق تیرماه و بیمه تیرماه را نیز به کارگران خواهد پرداخت.

شرکت ایران آروین خطوط لوله پروژه ی قم نیز شرایط کمپین را پذیرفته است و کارگران از فردا مشغول کار خواهند شد.

همچنین شرکت تهران جنوب ماهشهر قرارداد پیمانکار مرادی را به دلیل عدم فعالیت لغو کرده است.

در راستای گروگان گرفتن حقوق کارگران پیمانکاری پارسیان سانا نصب به نمایندگی آقای عباس لیموچی تاراجی فرزند قربانعلی تاکنون حقوق فروردین کارگرانش را نداده است. این پیمانکار برای شرکت بیستون شکوه پارسه کار می کند.

متاسفانه اعتصاب شکنان هم به خودشان ضربه میزنند و هم به اهداف کمپین. پالایشگاه آبادان قراردادها را بصورت برده داری تنظیم کرده است. کار اجباری دوازده ساعته، تعلق نگرفتن سرویس ایاب و ذهاب، تاخیر سه ماهه حقوق ها، ذکر نکردن عناوین شغلی در لیست بیمه، دادن حداقل دستمزد به کارگران مجرب، مرخصی ها بیست و سه /هفت، غذای بی کیفیت و در صورت اعتراض کارگران تهدید به اخراج می شوند به ویژه در شرکت odcc. به کارگران توصیه می کنیم به کمپین پیوسته و از شخصیت کارگری و سفره خانواده شان دفاع کنند.

دوستان کارگر، به حرف های آدم های مشکوک که خیال تفرقه اندازی و بی اعتماد کردن شما نسبت به نمایندگان خود را دارند توجه نکرده و آنان را از خود طرد کنید. اینها نفوذی های شرکت های کارفرمایی هستند تا با توهین به نمایندگان شما باعث دلسردی و شکست کمپین گردند.

باز هم تاکید می کنیم ٨ بند کمپین باید اجرا شود. شرط مذاکره با کارفرماها این است: اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید. بویژه قابل توجه کارگران شرکت ایران آروین خطوط لوله پروژه ی قم.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم