نه به بی قانونی و گرسنگی! (٤٨)

پیروزیتان شادباش!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٦ مرداد پیروزی ها همچنان ادامه دارد. پروژه ایران آروین خط لوله ۵۶ اینچ تمام نیروهایش طبق کمپین امروز به سرکار باز خواهند گشت. حقوق جوشکاران پاس ۱. ۲۷، پاس رو ۲۵، سنگ زن۱۲، کمکی۱۰در قبال ٢٠ روز کار هشت ساعت کار. همه پیمانکار های ایران آروین هم حذف می‌شوند. این قراردادها با حضور سه تن از نمایندگان کارگران و پیمانکار دیشب تنظیم شد. فقط اشکالی که دارد این است که مزایا را هم داخل حقوق دیده اند. همچنین شرکت لیدوما فاز۱۳ نیز موافقت خود را با ۳۰درصد اضافه حقوق و ۲۰/۱۰ اعلام کرده اند و کارگران قرار است به سرکار برگردند. کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان هم با گذاشتن قراردادهایشان در معرض دید دوستانشان، طبق کمپین به سرکار خواهند رفت که تا آخر سال اعتبار دارد. پالایشگاه اصفهان هم به کارگران اعلام کرده تمام بندهای کمپین را قبول میکنیم و حقوق و بیمه روزهای تعطیلی و اعتصاب هم واریز می نماییم. در بحث افزایش حقوق هم ۴۰درصد حقوقها افزایش خواهد یافت که نیروها موافقت نکرده و به کارگاه بازنگشتند .فقط افزایش حقوق باقی مانده که آن هم انشاله موافقت خواهد شد و کارگران پیروزمندانه به سرکار باز خواهند گشت. پالایشگاه اصفهان کمترین حقوق را به کارگران می داد. تا قبل از کمپین گذشته ۶و۷ میلیون به جوشکاران داده می شد و الان حاضر شده اند ۱۷ میلیون به جوشکار و ۱۵ میلیون به فیتر بدهند.

ظاهرن شرکت آتیه سازان پالایش نصب در پتروشیمی بوشهر هم اطلاعیه رسمی داده و اعلام کرده است از امروز ١٦ مرداد فعالیت اجرایی خود را با شرایط کمپین سراسری ١٤٠٠ از سر می گیرد.

به دوستان تذکر می دهیم که که در قراردادها کلمه کارپذیر را خط بزنند چون بار حقوقی دارد در حالی که ما کارگر هستیم نه کارپذیر. کارپذیر با این قرارداد خود را از حقوقی که قانون کار برایش معلوم کرده است محروم می کند. دقت کنیم.

در ضمن روز خبرنگار را به همه خبرنگاران سندیکایی شادباش گفته برای همه انسان ها به ویژه خبرنگاران سندیکایی روزهای خوشی را آرزومندیم.

دوستان کارگر، به حرف های آدم های مشکوک که خیال تفرقه اندازی و بی اعتماد کردن شما نسبت به نمایندگان خود را دارند توجه نکرده و آنان را از خود طرد کنید. اینها نفوذی های شرکت های کارفرمایی هستند تا با توهین به نمایندگان شما باعث دلسردی و شکست کمپین گردند.

باز هم تاکید می کنیم 8 بند کمپین باید اجرا شود. شرط مذاکره با کارفرماها این است: اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید. بویژه قابل توجه کارگران شرکت ایران آروین خطوط لوله پروژه ی قم.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم