نه به بی قانونی و گرسنگی! (51)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٨ مرداد طبق گزارشی که به دست ما رسیده است با توجه به دستور مدیر منطقه ویژه به شرکت ها برای پایان دادن به اعتصابات، جلسه ای از مدیران فاز ١٤ برگزار شده و در آن مقرر شده است با کارگران تماس بگیرند و طبق حقوق و مرخصی کمپین از آنها بخواهند به کار برگردند. پس از همه دوستان می خواهیم عجله نکرده منتظر بمانند هر چند که تهدیدها و کارهایی که باعث عصبانی کردن نیروها می شود را تا آخرین لحظه کارفرما و سرپرستانشان انجام خواهند داد. برای مثال به کارهای ایذایی زیر که توسط کارفرمایان انجام می شود توجه کنید:

شرکت پتروتکسان بندرعباس و کارفرما نفت جی حقوق کارگران اعتصابی را نداده است و به آنها می گوید:« ما پول شما را نمی دهیم و اداره کار؟؟؟ و اداره اطلاعات!!! هم آشنا داریم شما پروژه ملی را تعطیل کردین» کارگران بدانند که سواستفاده از نام وزارت اطلاعات توسط این شرکت جرم محسوب می شود و این پیام غلط اضافی است که می کنند.

و یا واحد اداری آوا صنعت آقای خادمی این پیام را برای کارگران فرستاده است:« لطفا گیت پاس خود را روز پنجشنبه مورخ ١٤٠٠/٠٥/٢١ تحویل شرکت دهید در غیر از این صورت مبلغ ٥٠٠ هزار تومان از حساب خرداد شما کسر خواهد گردید و قابل برگشت نمی باشد» این پیام هم جرم محسوب شده و کارفرما به جز حق بیمه حق ندارد ریال دیگری از حقوق کارگر کم کند و می توان به اداره کار عسلویه شکایت برد.

در همین دست و پا زدن های کارفرمایان شرکت odcc پالایشگاه اصفهان در تلاش است تا نیروها را فقط با ٢٠ درصد افزایش حقوق راضی کرده هیچ گونه امتیاز دیگری ندهد. این در حالی است که پالایشگاه (کارفرمای اصلی ) ٤٠ درصد افزایش را پذیرفته ولی odccمیخواهد ٢٠ درصدش را به جیب بزند.

«شرکت سازه پاد» در پتروشیمی بوشهر سایت یک حقوق خرداد نفرات پیمانکاری «کیان‌نصب» و «فرجود» را که در حال اعتصابند به گروگان گرفته است. مدیرعامل شرکت «کیان‌نصب» در صحبت با کارگران گفته است «سازه‌پاد» چک ما را نمی نویسد تا حقوق شما را بدهیم.

شرکت شالوده شایان بهبهان پالایشگاه بید بلند ۲ به سرپرستی آقای جلیلی اقدام به تهدید نیرو کرده و زنگ زده تا کار را به صورت اینچی به جوشکاران دهد و می گوید:« برگردید سرکار با همون شرایط قبلی در غیر این صورت با اداره کار بهبهان صحبت شده نیرو جایگزین کنه»

برادران کارگر همه این تهدیدها و به گروگان گرفتن حقوق ها به معنی آن است که پیمانکاران تاکنون نتوانسته اند کارگر جایگزین کنند وگرنه این چنین کارگران را تهدید نمی کردند بلکه کارگر آورده و همه اعتصابیون را اخراج می کردند. صبور باشیم، کارفرمایان دیگر فرصتی ندارند و کم طاقت شده اند. پیروزی با ماست.

دوستان جوشکاری که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند توجه کنند، حواسشان به کمکی ها باشد تا آنان نیز بر طبق کمپین قرارداد نوشته به سرکار بیایند در غیر این صورت از کار برای پیمانکار خودداری کنند چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این کمپین متعلق به همه است و باید از همدیگر حمایت کنیم.

باز هم تاکید می کنیم برای بازگشت به کار، ٨ بند کمپین باید اجرایی شود.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم