نه به بی قانونی گرسنگی!(٦٧)

کمپین پیروز شده است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٧ شهریور کمپین همچنان با قدرت به پیش می رود.

طبق خبرهای رسیده امروز سران سایت یک پتروشیمی شرکت اسدیم به تهران برای مشخص کردن وضعیت کارگران اعتصابی رفته اند. همچنین شرکت اکسیر با کارگران تماس گرفته و پیشنهاد ۲۰ درصد اضافه حقوق را داده است که کارگران نپذیرفته اند.

در فاز دوم پالایشگاه آبادان، شرکت سکاف و پتواز با کارگران جلسه گذاشته و به آنان افزایش 20 درصدی حقوق را داده اند و همچنین گفته اند اگر کمپین پیروز شد ما هم حقوق ها را اضافه خواهیم کرد. متاسفانه شرکت سکاف وپتواز از مشکلات مالی کارگران سواستفاده کرده نیروی های بومی پالایشگاه فاز دوم رو فریب می دهد.

بارها به دوستان کارگر گفته ایم که کمپین خودمان هستیم و نه یه عده خاص. اگر کارگری به این امید به سرکار می رود تا هر زمان کمپین پیروز شد او نیز به حقش برسد، سخت در اشتباه است و مطمنن هم او شکست خواهد خورد و هم در حق دیگران ظلم کرده است. هر قراردادی که بسته می شود بر طبق کمپین، یک پیروزی است و هر کارگری که بدون مقررات کمپین به سرکار می رود یک شکست است برای کمپین.

تاکنون ٢١ شرکت و پیمانکار بر حسب قوانین کمپین قرارد بسته اند. از جمله برادران هفشجانی موفق به بستن قراردادهای خوبی شده اند اما این فقط به جوشکاران خلاصه شده است. ما از دوستان هفشجانی و دیگر کارگرانی که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند می خواهیم که هر جوشکار بی تردید به فیتر، مونتاژکار و کمکی و داربست بند و….. احتیاج دارد که این رشته ها هم باید بر طبق کمپین سرکار بروند و این می طلبد که این دوستان بویژه برادران هفشجانی در مذاکراتشان با کارفرما در مورد استخدام کارگران این رشته ها بر طبق کمپین کمک کنند.

برادران پروژه ای، کمپین پیروز شده است و حالا زمان آن رسیده تا از تمام توانمان استفاده کرده کارگران مطابق کمپین به سرکار برگردند به همین خاطر کارگرانی که در یک پروژه با هم کار می کردند و با هم کارگاه را ترک کرده اند، اگر جوشکاران در پروژه شما بر طبق کمپین سرکار رفته اند شما هم با کارفرما تماس گرفته با انتخاب نماینده ای با ایشان وارد مذاکره شوید. اگر کارفرما برای بستن قرارداد بر طبق کمپین با شما مقاومت می کند کافی است به ما اطلاع دهید تا از برادران جوشکار خود بخواهیم با شما همراهی کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکاران، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.