نه به بی قانونی و گرسنگی!(69)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٩ شهریور با اطلاع قبلی نزدیک به ١٠٠ تن از کارگران پروژه ای شهر ایذه در مقابل فرمانداری تجمع کردند. در این تجمع کارگران در گفتگو با یکی از مسوولین فرمانداری خواسته های خود را بیان نمودند. کارگران ایذه ای پیشتر در ٢٥ تیرماه نیز در مقابل فرمانداری تجمع کرده بودند که فرماندار قول حل کردن مشکلات را داده بود که تاکنون تحقق نیافته است.

امروز در پالایشگاه اصفهان کارگران پروژه ای به دلیل عهدشکنی شرکت ODCC وارد اعتصاب شدند. شرکت ODCC قرار بود بر طبق کمپین عمل کرده و مقررات آن را اجرا کند. متاسفانه نه تنها به وعده ها عمل نکرده اند بلکه از فروردین تاکنون حقوق پرسنل پیمانکاری را نداده اند. ما به مهندس قلیزاده مدیر پروژه توصیه می کنیم دست از این کارها بردارند.

امروز قراردادهای فیترهای شرکت آسان نصب پیشتازان صنعت برای پتروشیمی مروارید بر طبق کمپین منتشر شد. که به این دوستان تبریک می گوییم.

دوستان کارگر به وعده های شرکت درریز توجه نکنید. این شرکت به کارگران وعده کار طبق کمپین را می دهند ولی کارگر پس رفتن به این شرکت حرفشان را عوض می کنند. بارها به کارگران از سوی سندیکا گفته شده قرارداد و یا سندی را از شرکت گرفته بعد به محل کار بروند تا اینگونه متضرر نشوند.

از پتروشیمی بوشهر هم خبر می رسد با اینکه پتروشیمی به پیمانکارکیانپور در ازای هر جوشکار ٢٧ تا ٣٠ میلیون حقوق پرداخت کرده است اما پیمانکار کیانپور از دادن این حقوق به کارگران خودداری می کنند. این دغلکاران کارگران را با وعده حقوق طبق کمپین به سرکار می کشند و حتا از دادن کرایه ماشین کارگرانی که برای تست آمده اند خودداری می کنند.

در شرکت پی سای ایرانشهر وضعیت خوابگاهها کثیف و افتضاح است. در شرایط بیماری کرونا وضع غذا چه شام و چه ناهار افتضاح تر از خوابگاههاست. قند و چای هم خود کارگر باید بخرد ازهمه بدتر اینکه دستمزدی که روز اول توافق می شود با مبلغ پرداختی به کارگر از زمین تا آسمان فرق می کند. از خردادماه تاکنون نیز حقوق کارگران پرداخت نشده است. برای شرکت های بد حساب کار نکنیم.

به پیمانکارانی که با مقررات کمپین نیرو استخدام کرده اند اعلام می کنیم لطفن قراردادهای مونتاژکاران، ساپورت، داربستبند و دیگر رشته های خود را منتشر کنند. به دوستان جوشکار و فیتر هم پیشنهاد می کنیم با کارفرمایان خود در مورد استخدام کمکی، مونتاژکار، ساپورت، داربستبند بر طبق کمپین همراهی کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکاران، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.