نه به بی قانونی و گرسنگی! (٧٠)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در جلسه ای که دیروز ٩ شهریور در پالایشگاه بهبهان شرکت سازه پاد پیمانکاری شالوده شایان با کارگران داشت، با اینکه پیمانکاری و شرکت سازه پاد تهران با ۲۰/۱۰ و افزایش ۴۰ درصدی دستمزد موافقت کردند، خوشبختانه حتا یک نفر از جوشکاران و فیترها اعلام موافقت نکرده و خواستار حقوق بر طبق کمپین می باشند .در این شرکت پایپینگ همچنان تعطیل و شرکت در وضعیت خوبی قرار ندارد.

در پالایشگاه اصفهان پیمانکاری مپواری فرزین مرادی به داربست بند برای ۲۳روز ٨ میلیون و پانصد هزار تومان قرارداد بسته است. در حقیقت به دستمزد سال گذشته فقط ٤٠ درصد اضافه کرده و کارگران را با فریب سر کار می برند.

توجه توجه!

بنا به اعتراضاتی که دوستان سایر شغلها در گروهها به بسته شدن قراردادهای جوشکاران و فیترها می کنند لازم است به اطلاع دوستان گرامی برسانیم همانگونه که اطلاع دارید تمام شرکتها اولویت اول استخدامشان جوشکار است سپس فیتر و بعد از آن مونتاژکار و بعد سایر رشته ها. سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بعد از استخدام استادکارها، کمپاس، راننده، عایق، برق، داربست بند، و دیگران هم بر اساس کمپین سرکار بروند.

ما از همه پیمانکارانی که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند و همه جوشکاران و فیترهایی که به سرکار بر طبق کمپین رفته اند انتظار داریم دوستان خود را فراموش نکرده از تمام توانمان استفاده کرده کارگران مطابق کمپین به سرکار برگردند به همین خاطر کارگرانی که در یک پروژه با هم کار می کردند و با هم کارگاه را ترک کرده اند، اگر جوشکاران در پروژه شما بر طبق کمپین سرکار رفته اند شما هم با کارفرما تماس گرفته با انتخاب نماینده ای با ایشان وارد مذاکره شوید. اگر کارفرما برای بستن قرارداد بر طبق کمپین با شما مقاومت می کند کافی است به ما اطلاع دهید تا از برادران جوشکار خود بخواهیم با شما همراهی کنند.

به ویژه از برادران هفشجانی خود انتظار داریم کمکی، فیتر و مونتاژکاران را دریابند و از موقعیت خود استفاده کرده برای این دوستان بر طبق کمپین در پروژه ای که خود کار می کنند با کارفرمای خود صحبت کرده این دوستان را نیز مشغول کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکاران، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.