در گروه آموزشی جوکار(گاج) چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، وضعیت کارکنان این مجموعه آموزشی بر طبق قوانین کار رعایت نمی شود. انتشارات گاج از سال۱۳۸۱ در حوزه آموزشی شروع به فعالیت نموده و در ادامه در زمینه انتشارات در جایگاه پرتیراژترین ناشر کشور مشغول به درآمدزایی گردید. نزدیک به ۲۰ سال، حدود هزار نفر پرسنل از قبیل تایپیست، انباردار… در گاج مارکت که بیش از ۳۰۰ نمایندگی دارد مشغول کارند. ۲۲۰ نمایندگی آن بطور مستقیم با دفتر مرکزی همکاری دارند و از اواسط سال ۹۹ تمام شعبه ها به عنوان گاج مارکت در شعبه چیتگر فعالیت می کنند.

با توجه به درآمد سرسام آور و سود دهی فراوان مجموعه گاج، متاسفانه هیچگونه رعایت مزایای قوانین کار در این مجموعه لحاظ نشده و کارمندان محروم از حمایتهای حداقلی قانونی می باشند. قراردادها ۳ ماهه بسته می شود و برخلاف قوانین کار که میبایست یک نسخه نزد پرسنل باشد، مدیریت از دادن آن خودداری می نمایند. برخلاف فصل نهم قانون کار هیچ گونه امکانات رفاهی در آن مجموعه دیده نمی شود. نداشتن ساعات کاری مشخص، عدم سرویس ایاب و ذهاب، کیفیت نازل ناهار به لحاظ تغذیه ای، برخورد نامناسب برخی از مدیران با کارمندان از دیگر مشکلات آن مجموعه است.

انتشارات گاج با ریاست ابوالفضل جوکار که خود از بنیانگذاران شرکتها و موسسات متعددی هم در خارج و هم در داخل را داراست با شروع ویروس مرگبار کرونا به اتفاق خانواده به خارج از کشور سفر کرده و تا امروز هیچگونه اقدامی برای واکسینه کردن پرسنل خود انجام نداده و در اقدامی بی رحمانه هیچ یک از پرسنل از مزایای دورکاری استفاده ننموده اند. بطوریکه برخی از زحمتکشان این مجموعه بیمار شده و هیچگونه حمایتی برای آنان در نظر گرفته نشده است. در این روزهای گرم و با وجود قطعی مکرر برق تنها ژانراتوربرق، فقط برای سیستم ها و تلفن استفاده میشود و برای خنک کردن آموزشگاه هیچ تمهیدی بکار گرفته نشده است. در بین کارمندان هستند دخترانی که در حومه تهران ساکن هستند که با اجبار مسئولین گاه تا ۱۰ شب می بایست بکار مشغول بوده و متاسفانه محروم از اضافه کار و سرویس در آن وقت شب می باشد

ما نظر مسوولین وزارت کار را برای بازرسی از این مجموعه و دیدن تخلفات بیشمارش، جلب می کنیم.