نه به بی قانونی و گرسنگی!(71)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در حالی ٧٦ مین روز کمپین در ١١ شهریور را می گذرانیم که همچنان کارفرمایان موفق به جذب نیرو نشده اند و به دنبال فرسایشی کردن کمپین و تحلیل بردن اراده کارگران اعتصابی هستند.

شرکت فراپتروسازان زیر مجموعه O1 در اندیمشک حقوق مونتاژکار را ١٥ میلیون برای ٢٤ روز کار با بیمه کارگر ساده و بدون عیدی و سنوات اعلام کرده است. ما به رییس کارگاه آقای مهندس زهری هشدار می دهیم حقوق کارگران را محترم شمرده و مقررات کمپین را رعایت کند.

از طرف دیگر شرکت تناوب به پیمانکاری کیامرث داودی فاز ١٤ کارگران را ٧٠ نفر دعوت به کار کرده و پس از آنکه کارش رله شد نیروهای جدیدی را جایگزین نیروهای قدیمی کرده است. او به کارگران قدیمی قول داده بود که اگر کمپین را ندیده بگیرند و کارش را راه بیاندازند او نیز جبران خواهد کرد. اما نه تنها به عهدش وفا نکرده بلکه این کارگران را نیز بیکار نموده است.

پیمانکاران به دنبال خسته کردن کارگران هستند و می دانند اکثر کارگران مستاجر، دارای قسط و بی پول هستند به همین خاطر حقوق شان را به گروگان گرفته آنان را تهدید به بلک لیست و اخراج می کنند تا کارگران پشت به کمپین کنند. تنها راه مقابله با این ترفند کارفرمایان اتحاد و شاغل کردن دوستانمان در پروژه هایی است که بر طبق کمپین قرارداد نوشته اند. از برادران هفشجانی خود انتظار داریم کمکی، فیتر و مونتاژکاران و سایر رشته ها را دریابند و از موقعیت خود استفاده کرده برای این دوستان بر طبق کمپین در پروژه ای که خود کار می کنند با کارفرمای خود صحبت کرده این دوستان را نیز مشغول کنند.

کارگرانی که در یک پروژه با هم کار می کردند و با هم کارگاه را ترک کرده اند، اگر جوشکار و فیترهایی در پروژه شما بر طبق کمپین سرکار رفته اند شما هم با کارفرما تماس گرفته با انتخاب نماینده ای با ایشان وارد مذاکره شوید. اگر کارفرما برای بستن قرارداد بر طبق کمپین با شما مقاومت می کند کافی است به ما اطلاع دهید تا از برادران جوشکار خود بخواهیم با شما همراهی کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکاران، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.